نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسادات, سماfa_IR
dc.contributor.authorواحدی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorفتحی آذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorبدری گرگری, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:42Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:42Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-09-18en_US
dc.date.submitted1399-06-28fa_IR
dc.identifier.citationسادات, سما, واحدی, شهرام, فتحی آذر, اسکندر, بدری گرگری, رحیم. (1399). اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 12(1), 313-343. doi: 10.22099/jsli.2020.5830fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2020.5830
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_5830.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193373
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی بود. دو کلاس (٥٩ نفر) از دانش‌آموزان پسر پایۀ ششم ابتدایی منطقۀ یک شهر تهران به شیوۀ خوشه‌‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش (کلاس ۲٨ نفری) و کنترل (کلاس ۳١ نفری) جایگزین شدند. روش پژوهش، نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش ١٢ جلسه به مدت ٤٠ دقیقه آموزش تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور دریافت نمودند. آزمودنی‌های هر دو گروه، قبل و بعد از آموزش، به پرسش‌نامه‌های بهزیستی روان‌شناختی رِن شاو و بهزیستی اجتماعی کی یس پاسخ دادند. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که نمرات بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی در پس‌آزمون گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل بود. بنابراین، آموزش تربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان تأثیر مثبت و معنی‌دار دارد.fa_IR
dc.format.extent1559
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2020.5830
dc.subjectبهزیستی اجتماعیfa_IR
dc.subjectبهزیستی روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectتربیت مثبت‌نگر مدرسه‌محورfa_IR
dc.titleاثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روان‌شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی تعلیم و تربیت، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی تعلیم و تربیت، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage313
dc.citation.epage343
nlai.contributor.orcid0000-0001-8084-9503
nlai.contributor.orcid0000-0001-6573-2294


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد