| dc.contributor.author | سادات, سما | fa_IR |
| dc.contributor.author | واحدی, شهرام | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتحی آذر, اسکندر | fa_IR |
| dc.contributor.author | بدری گرگری, رحیم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:09:42Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:09:42Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:09:42Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:09:42Z | |
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-09-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-06-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سادات, سما, واحدی, شهرام, فتحی آذر, اسکندر, بدری گرگری, رحیم. (1399). اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روانشناختی و اجتماعی دانشآموزان ابتدایی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 12(1), 313-343. doi: 10.22099/jsli.2020.5830 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5075 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2020.5830 | |
| dc.identifier.uri | http://jsli.shirazu.ac.ir/article_5830.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193373 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسهمحور بر سطوح بهزیستی روانشناختی و اجتماعی دانشآموزان ابتدایی بود. دو کلاس (٥٩ نفر) از دانشآموزان پسر پایۀ ششم ابتدایی منطقۀ یک شهر تهران به شیوۀ خوشهای چند مرحلهای انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش (کلاس ۲٨ نفری) و کنترل (کلاس ۳١ نفری) جایگزین شدند. روش پژوهش، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش ١٢ جلسه به مدت ٤٠ دقیقه آموزش تربیت مثبتنگر مدرسهمحور دریافت نمودند. آزمودنیهای هر دو گروه، قبل و بعد از آموزش، به پرسشنامههای بهزیستی روانشناختی رِن شاو و بهزیستی اجتماعی کی یس پاسخ دادند. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که نمرات بهزیستی روانشناختی و اجتماعی در پسآزمون گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل بود. بنابراین، آموزش تربیت مثبتنگر مدرسهمحور بر سطوح بهزیستی روانشناختی و اجتماعی دانشآموزان تأثیر مثبت و معنیدار دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1559 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2020.5830 | |
| dc.subject | بهزیستی اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | بهزیستی روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت مثبتنگر مدرسهمحور | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبتنگر مدرسه محور بر سطوح بهزیستی روانشناختی و اجتماعی دانشآموزان ابتدایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای تخصصی تعلیم و تربیت، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای تخصصی تعلیم و تربیت، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 313 | |
| dc.citation.epage | 343 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-8084-9503 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-6573-2294 | |