تأثیر آموزش مهارت زبان بدن بر مهارت های ارتباطی دانشآموزان مبتلاء به آسیب بینایی
(ندگان)پدیدآور
گریباوی, حسنشریفی درآمدی, پرویزرضایی, سعیدنوع مدرک
Text2058
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت زبان بدن بر مهارتهای ارتباطی دانشآموزان مبتلا به آسیب بینایی در شهر اهواز انجام شد. پژوهش حاضر از نوع آزمایشی (تمام آزمایشی) با طرح پیشآزمون، پسآزمون و گروه کنترل بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ دانشآموزان نابینا که در سال تحصیلی 97 - 96 در شهر اهواز مشغول به تحصیل بودند است. با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 16 نفر از دانشآموزان نابینا مدرسۀ شوریده شیرازی شهر اهواز انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. آزمودنیهای گروه آزمایش در 9 جلسه تحت برنامۀ آموزش قرار گرفتند. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامۀ مهارتهای ارتباطی عطارها و کرمی (1389) استفاده شد. اطلاعات بهدست آمده با استفاده از تحلیل MANCOVA و نرم افزار SPSS تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت زبان بدن اثر معنیداری بر مهارتهای ارتباطی دانشآموزان نابینا و خرده مقیاس مدیریت هیجانات (05/0p
کلید واژگان
آسیب بیناییمهارت های ارتباطی
زبان بدن
مطالعات روانشناسی تربیتی و یادگیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه شیرازسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علامه طباطبائیاستاد گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ،دانشگاه علامه طباطبائی
استاد گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ،دانشگاه علامه طباطبائی




