• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش مهارت زبان بدن بر مهارت های ارتباطی دانش‌آموزان مبتلاء به آسیب بینایی

    (ندگان)پدیدآور
    گریباوی, حسنشریفی درآمدی, پرویزرضایی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    925.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    2058
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت زبان بدن بر مهارت­های ارتباطی دانش­آموزان مبتلا به آسیب بینایی در شهر اهواز انجام شد. پژوهش حاضر از نوع آزمایشی (تمام آزمایشی) با طرح پیش­آزمون، پس­آزمون و گروه کنترل بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ دانش­آموزان نابینا که در سال تحصیلی 97 - 96 در شهر اهواز مشغول به تحصیل بودند است. با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند تعداد 16 نفر از دانش­آموزان نابینا مدرسۀ شوریده شیرازی شهر اهواز انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. آزمودنی­های گروه آزمایش در 9 جلسه تحت برنامۀ آموزش قرار گرفتند. به منظور جمع­آوری داده­ها از پرسش­نامۀ مهارت­های ارتباطی عطارها و کرمی (1389) استفاده شد. اطلاعات به­دست آمده با استفاده از تحلیل MANCOVA  و نرم افزار SPSS  تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش مهارت زبان بدن اثر معنی­داری بر مهارت­های ارتباطی دانش­آموزان نابینا و خرده مقیاس مدیریت هیجانات (05/0p
    کلید واژگان
    آسیب بینایی
    مهارت های ارتباطی
    زبان بدن
    مطالعات روانشناسی تربیتی و یادگیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه علامه طباطبائی
    استاد گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ،دانشگاه علامه طباطبائی
    استاد گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ،دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2228-5075
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2020.34276.2925
    http://jsli.shirazu.ac.ir/article_5595.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193358

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب