• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات آموزش و یادگیری
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش ترکیبی بر موفقیت و رضایت فراگیران نظام آموزش فنی و حرفه-ای

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, مهدیمرزوقی, رحمت الهسلیمی, قاسممنصوری, سیروس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    986.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه­ی حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بر موفقیت و رضایت فراگیران نظام آموزش فنی و حرفه‌ای انجام گردید. ازنظر روش، مطالعه­ی کنونی شبه آزمایشی با طرح  پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه­ی آماری پژوهش، کار‌آموزان نظام فنی و حرفه‌ای استان فارس بوده که از میان آن‌ها دوره­ی نصاب سامانه مدیریت هوشمند ساختمان که دارای دو کلاس بود به‌صورت هدفمند، با روش در دسترس انتخاب گردیده و به‌صورت تعیین تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. تعداد اعضای نمونه در گروه آزمایش 18 نفر و در گروه کنترل 19 نفر تعیین گردید. به‌منظور مقایسه­ی نمرات آزمون و هم­چنین رضایت دو گروه از دوره­ی آموزشی از آزمون تی مستقل استفاده و بر این اساس نتایج تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که میزان یادگیری محتوا در دوره­ی آموزشی که با رویکرد یادگیری ترکیبی اجرا شده بود به‌صورت معناداری از یادگیری در گروه سنتی (رودررو) بیش­تر بود. افزون بر آن میزان رضایت فراگیران دوره­ از یادگیری به شیوه­ی ترکیبی به‌صورت معنا‌داری از رضایت‌مندی فراگیران در گروه سنتی (رودررو) بیش­تر می‌باشد. بنابراین باتوجه به جایگاه ارزشمند آموزش ترکیبی در افزایش رضایت و موفقیت یادگیرندگان دوره­های آموزش فنی و حرفه­ای، به­کارگیری این رویکرد آموزشی می­تواند جزء برنامه­های توسعه­ی آموزش فنی و حرفه­ای قرار گیرد.
    کلید واژگان
    یادگیری ترکیبی
    یادگیری سنتی
    یادگیری سیار
    آموزش فنی و حرفه‌ای
    مهارت آموزی
    آموزش و یادگیری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز
    استاد دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز
    استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی دانشگاه شیراز

    شاپا
    2228-5075
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jsli.2017.4171
    http://jsli.shirazu.ac.ir/article_4171.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193307

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب