پیشبینی تمایل حضور مجدد مشتریان ورزشی از طریق مولفههای رضایتمندی
(ندگان)پدیدآور
دوراندیش, عبدالمجیدالهی, علیرضاپورسلطانی زرندی, حسین
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
هدف: بازاریابی از مهمترین و پیچیدهترین وظایف سازمانهای ورزشی است. در این میان رضایتمندی مشتری نقطه آغاز برقراری یک رابطه طولانیمدت بین سازمان و مشتریانشان است. از اینرو، در این پژوهش به پیشبینی تمایل برای حضور مجدد مشتریان باشگاههای پرورش اندام با سنجش مولفههای رضایتمندی پرداخته شده است.
روششناسی: با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای، تعداد 350 پرسشنامه را مشتریان باشگاههای پرورش اندام استان فارس تکمیل کردند که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای جمعآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه رضایتمندی لیو (2008)، و تمایل به حضور مجدد لیم (2006) استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد، رابطه مثبت و معنیداری بین تمامی مولفههای رضایتمندی مشتریان و تمایل حضور مجدد مشتریان وجود دارد. همچنین تمامی مولفههای رضایتمندی مشتری پیشبینهای معنیداری برای تمایل حضور مجدد مشتریان بودند.
نتیجهگیری: بنابراین، مدیران باشگاههای ورزشی باید توجه بیشتری به راحتی مشتریان باشگاههای ورزشی داشته باشند تا بدین وسیله موجب افزایش تعداد مراجعه مشتریان شوند.
واژههای کلیدی: بازاریابی خدمات، رضایتمندی، تمایل حضور مشتری، باشگاههای ورزشی.
کلید واژگان
بازاریابی خدماترضایتمندی
تمایل حضور مشتری
باشگاههای ورزشی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
دانشگاه گیلانUniversity of Guilan
شاپا
2322-48002538-5348



