تأثیر خصوصیسازی و تبلیغات بر درآمدزایی باشگاههای ورزشی استان اردبیل
(ندگان)پدیدآور
مقدسی, زیباشیخعلی زاده, مجبوبفرجی, رسول
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر خصوصیسازی و تبلیغات بر درآمدزایی باشگاههای ورزشی استان اردبیل میباشد.
روششناسی: تحقیق حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بر پایه مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را 90 نفر ار کارشناسان، مدیران و سرپرستان باشگاههای ورزشی تشکیل میدادند که در نهایت، 72 نفر بهصورت تصادفی به پرسشنامههای محقق ساخته خصوصیسازی، تبلیغات برای باشگاههای ورزشی و میزان درآمد باشگاهها پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی در نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد خصوصیسازی بر درآمدزایی باشگاههای ورزشی تأثیر مثبت و معنیداری دارد (481/13=t، 634/0=β). همچنین، تبلیغات بر درآمدزایی باشگاههای ورزشی تأثیر مثبت و معنیداری داشت (675/6=t، 286/0=β). بررسی برازش مدل نیز نشان داد که مدل ارائه شده پژوهش از برازش قوی برخوردار میباشد (847/0=GOF).
نتیجهگیری: باشگاههای ورزشی میتوانند از طریق خصوصیسازی به سمت تعدیل ساختار ، توسعه خدمات و مدیریت هزینهها گام بردارند و از طریق تبلیغات با تغییر موانع ورود به بازار رقابت نمایند.
کلید واژگان
بازاریابی ورزشیتبلیغات
خصوصیسازی
درآمدزایی
مدیریت هزینه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشگاه گیلانUniversity of Guilan
سازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایراناستادیار، گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران
استادیار، گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
شاپا
2322-48002538-5348



