• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه های آمادگی جسمانی شهر رشت

    (ندگان)پدیدآور
    آمدی, محبوبهبنار, نوشینگوهررستمی, حمیدرضاسعیدی, فاطمه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از این پژوهش بدست آوردن میزان تأثیر مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان باشگاه‌های آمادگی جسمانی شهر رشت می‌باشد. روش‌شناسی: پژوهش ﺣﺎﺿﺮ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻫﺪﻑ، ﺟﺰء پژوهش‌های ﻛﺎﺭﺑﺮﺩﻱ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ‌-‌پیمایشی ﺍﺳﺖ. در این پژوهش پرسشنامه‌های محقق ساخته‌ای اعم از پرسشنامه 13 سؤالی مدیریت دانش مشتری و پرسشنامه 23 سؤالی ارزش طول عمر مشتری طراحی شده است. جامعه آماری شامل مشتریان زن و مرد باشگاه‌های آمادگی جسمانی شهر رشت، بوده است. نمونه آماری به صورت خوشه‌ای از 5 منطقه شهر رشت نمونه‌گیری شده و در نهایت 460 نفر از مشتریان همکاری نمودند. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس نسخه 23 و پی‌ال‌اس تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که مدیریت دانش مشتری تأثیر مثبت و معنی‌داری بر ارزش طول عمر مشتری و ابعاد آن داشته و بالا بودن ضرایب عاملی مدل مفهومی پژوهش نیز نشان می‌دهد که دسته‌بندی دانش مربوط به مشتری برجذب مشتری و حفظ ارتباط مشتری با باشگاه و همچنین میزان سود‌رسانی آن‌ها به صورت مثبت تأثیر‌گذار است. نتیجه‌گیری: در نهایت با استفاده از نتایج این پژوهش می‌توان گفت که مدیریت دانش مشتری بر ارزش طول عمر مشتریان مؤثر بوده و قادر به ارائه‌ی اطلاعات درست و بهنگام مرتبط با مشتریان به سازمان است که این امر خود امکان برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان را برای سازمان ها فراهم می‌کند. بدین وسیله مدیران باشگاه‌های آمادگی جسمانی شهر رشت می‌توانند با به‌کار‌گیری مدیریت دانش مشتری موجب سوددهی باشگاه‌ها شوند.
    کلید واژگان
    مدیریت دانش مشتری
    ارزش طول عمر مشتری
    جذب مشتری
    حفظ مشتری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه گیلان
    University of Guilan
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی
    استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان
    استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان

    شاپا
    2322-4800
    2538-5348
    URI
    https://dx.doi.org/10.22124/jsmd.2019.3879
    https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3879.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192382

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک) 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2010-01-21)
      در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان‌ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می‌دانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان‌، در گرو جلب رضایت مشتریان ...

    • تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2012-11-21)
      در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت می­باشد که ...

    • بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی 

      حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)
      در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر می‌باشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب