• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر ابعاد حساسیت مصرف‌کننده به فرهنگ جهانی بر قصد خرید برندهای جهانی کفش‌های ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی بروجردی, سعیدمحمودیان, عابد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف:افزایش روند استفاده از برندهای جهانی، حساسیت مصرف­کننده به فرهنگ جهانی(SGCC) را نشان می دهد. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی اثر ابعاد حساسیت مصرف­کننده به فرهنگ جهانی بر قصد خرید برندهای جهانی کفش­های ورزشی بود. روش­شناسی:جامعه و نمونه آماری پژوهش حاضر دانشجویان دانشگاه کردستان بودند که با توجه به حجم جامعه(9000نفر)، حجم نمونه براساس جدول مورگان و کرجسی تعداد 368 نفر به­صورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع مدل معادلات ساختاری بود و از پرسشنامه­های 24 سؤالی حسیاسیت مصرف­کننده به فرهنگ جهانی و پرسشنامه 3 سوالی قصد خرید مرینو و همکاران(2015) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی پرسشنامه­ها به وسیله اساتید مجرب و همسانی درونی آن ها از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل داده­ها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته­ها: یافته­ها نشان دادند مدل تحقیق دارای برازش مناسبی است و می­تواند مدل مناسبی برای ارزیابی مؤلفه­های و ابعاد حساسیت مصرف­کننده به­فرهنگ جهانی(انطباق با روند مصرف، مسئولیت اجتماعی، پرستیژ اجتماعی، ادراک از کیفیت، اعتبار برند، ریسک درک شده، صرفه­جویی در هزینه اطلاعات) بر قصد خرید برندهای جهانی کفش­های ورزشی باشد. نتیجه­گیری: با توجه به نتایج تحقیق، مدیران بازاریابی، تولیدکننده­گان و حتی خرده­فروشان باید برنامه­ها و استراتژی­های تبلیغاتی خود را با توجه به اهمیت ابعاد حساسیت مصرف­کننده به فرهنگ جهانی  و اولویت­بندی این ابعاد از سوی مصرف­کنندگان به هنگام خرید و دلایل و تمایل آن ها برای خرید و مصرف برندهای جهانی  توجه کنند
    کلید واژگان
    برندهای جهانی
    حساسیت مصرف‌کننده
    فرهنگ جهانی
    قصد خرید
    کفش‌های ورزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دانشگاه گیلان
    University of Guilan
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه کردستان
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان

    شاپا
    2322-4800
    2538-5348
    URI
    https://dx.doi.org/10.22124/jsmd.1970.3440
    https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3440.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192332

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب