اثر ابعاد حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی بر قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی
(ندگان)پدیدآور
صادقی بروجردی, سعیدمحمودیان, عابد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف:افزایش روند استفاده از برندهای جهانی، حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی(SGCC) را نشان می دهد. هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی اثر ابعاد حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی بر قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی بود. روششناسی:جامعه و نمونه آماری پژوهش حاضر دانشجویان دانشگاه کردستان بودند که با توجه به حجم جامعه(9000نفر)، حجم نمونه براساس جدول مورگان و کرجسی تعداد 368 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع مدل معادلات ساختاری بود و از پرسشنامههای 24 سؤالی حسیاسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی و پرسشنامه 3 سوالی قصد خرید مرینو و همکاران(2015) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها به وسیله اساتید مجرب و همسانی درونی آن ها از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها: یافتهها نشان دادند مدل تحقیق دارای برازش مناسبی است و میتواند مدل مناسبی برای ارزیابی مؤلفههای و ابعاد حساسیت مصرفکننده بهفرهنگ جهانی(انطباق با روند مصرف، مسئولیت اجتماعی، پرستیژ اجتماعی، ادراک از کیفیت، اعتبار برند، ریسک درک شده، صرفهجویی در هزینه اطلاعات) بر قصد خرید برندهای جهانی کفشهای ورزشی باشد. نتیجهگیری: با توجه به نتایج تحقیق، مدیران بازاریابی، تولیدکنندهگان و حتی خردهفروشان باید برنامهها و استراتژیهای تبلیغاتی خود را با توجه به اهمیت ابعاد حساسیت مصرفکننده به فرهنگ جهانی و اولویتبندی این ابعاد از سوی مصرفکنندگان به هنگام خرید و دلایل و تمایل آن ها برای خرید و مصرف برندهای جهانی توجه کنند
کلید واژگان
برندهای جهانیحساسیت مصرفکننده
فرهنگ جهانی
قصد خرید
کفشهای ورزشی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه گیلانUniversity of Guilan
سازمان پدید آورنده
استاد دانشگاه کردستاندانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان
شاپا
2322-48002538-5348



