• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت و توسعه ورزش
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی تأثیر شبکه اجتماعی اینستاگرام در تصویر برند ورزشکاران

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, سردارمحمودیان, عابد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: شبکه‌های اجتماعی، فناوری در حال رشدی برای ارتباط هواداران با تیم‌های ورزشی و ورزشکاران هستند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی تأثیر استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در تصویر برند ورزشکاران انجام شد. روش‌شناسی: تعداد نمونه 368 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با توجه به نسبت جامعه به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. پژوهش حاضر با روش تحقیق توصیفی - همبستگی انجام شد. از پرسشنامه‌های استاندارد، خود ارتباطی تاری و همکاران (2013)، رابطه فلتچر و همکاران (2000)، اصالت چانبرا و همکاران (2003)، وابستگی میل و آشفورس (1992) و تصویر برند ورزشکار آرائی و همکاران (2013) استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ (به‌ترتیب، 75/0، 83/0، 74/0، 75/0، 87/0) تأیید و برای تحلیل داده‌ها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهند، متغیرهای خود‌ارتباطی و رابطه بر وابستگی اثر معنادار دارند. همچنین متغیرهای وابستگی و اصالت با تصویر برند ورزشکار نیز رابطه معناداری داشته و مدل ارائه شده دارای برازش مناسبی است. نتیجه‌گیری: در صورتی‌که ورزشکاران نحوه استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را مدیریت کنند، می‌توانند تصویر برند خود را توسعه داده و از مزیت­های آن برخوردار شوند. بنابراین متغیرهای خود‌ارتباطی، رابطه، اصالت و وابستگی تبیین‌کننده مناسبی در جهت نقش استفاده از اینستاگرام در توسعه تصویر برند ورزشکار هستند.
    کلید واژگان
    تصویر برند ورزشکار
    اینستاگرام
    وابستگی
    اصالت
    شبکه اجتماعی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دانشگاه گیلان
    University of Guilan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان

    شاپا
    2322-4800
    2538-5348
    URI
    https://dx.doi.org/10.22124/jsmd.1970.3437
    https://jsmd.guilan.ac.ir/article_3437.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192326

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب