آزمون مدل مفهومی بازاریابی کارآفرینانه در مدیران باشگاههای ورزشی تهران
(ندگان)پدیدآور
ریزوندی, آیهتجاری, فرشاداسماعیلی, محمد رضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: مطالعه حاضر به منظور تعیین ارتباط علّی بین ماهیت باشگاه، گرایش به بازار، بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد در مدیران باشگاه های ورزشی انجام شده است. روششناسی: روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها پیمایشی- همبستگی به شمار میآید. در این پژوهش، 700 نفر مدیر باشگاه ورزشی به صورت نمونهگیری خوشهای پرسشنامههای استاندارد بازاریابی کارآفرینانه بوچر و همکاران (2008)، ماهیت باشگاه خزایی پول (1392)، گرایش به بازار مقیمی (1390) و عملکرد فاضل (1390) را به صورت داوطلبانه تکمیل کردند. یافتهها: یافتههای آزمون حداقل مربعات جزئی (PLS) نشان داد که بین ماهیت باشگاه، گرایش به بازار، بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد در مدیران باشگاههای ورزشی رابطه علّی معنیداری وجود دارد. نتیجهگیری: در دنیای پر از رقابت امروز روشهای سنتی بازاریابی کمتر پاسخگوی نیازها میباشد. نتایج نشان داده است که روشهای جدید بازاریابی تاثیرگذارتر است. همچنین بر اساس مدل پژوهش، بازاریابی کارآفرینانه میتواند باعث بهبود عملکرد و تمایز از رقبا شود.
کلید واژگان
ماهیت باشگاه ورزشیگرایش به بازار
بازاریابی کارآفرینانه
عملکرد
مدیران باشگاههای ورزشی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-10-231397-08-01
ناشر
دانشگاه گیلانUniversity of Guilan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیاستاد دانشگاه آزاد اسلامی
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
شاپا
2322-48002538-5348



