مقایسه اهمالکاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانشآموزان پسر مصروع و غیرمصروع
(ندگان)پدیدآور
قدمپور, عزتالهدرخشان فر, روح اللهپادروند, حافظقربانی, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش مقایسه اهمالکاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانشآموزان پسر 12-16 سال مصروع و غیر مصروع استان خراسان جنوبی بود. روش این پژوهش علی مقایسهای است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانش آموزان پسر 12-16 سال مصروع و عادی استان خراسان جنوبی که در سال تحصیلی 95-96 مشغول به تحصیل هستند، تشکیل دادند. از میان جامعه آماری 30 دانشآموزان مصروع به روش نمونهگیری در دسترس و 30 دانشآموز عادی به روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش در این پژوهش جای داده شدند. نمونههای پژوهش بر اساس معدل و مقطع تحصیلی همتا شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه اهمالکاری تحصیلی سولومون و راث بلوم و پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی بود. نتایج نشان داد که بین اهمالکاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانشآموزان مصروع و غیرمصروع تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>P). براساس یافتههای بهدست آمده پیشنهاد میگردداز آنجاکه اختلال صرع همواره با نواقصی در ابعاد شناختی، هیجانی و تحصیلی همراه است، مشاوران و مربیان آموزشی در زمینه تحصیلی دانشآموزان مصروع به اهمالکاری و خودتنظیمی تحصیلی توجه خاصی مبذول نمایند.
کلید واژگان
اهمال کاری تحصیلیخودتنظیمی تحصیلی
صرع
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه لرستانکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان
دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی




