• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش تاب‌آوری ادارک شده خانواده و تنظیم هیجان در پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    صدری دمیرچی, اسماعیلدرگاهی, شهریارقاسمی جونبه, رضااعیادی, نادر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    190.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تاب‌آوری خانواده و تنظیم هیجان در پیش­بینی اعتیاد به اینترنت دانش­آموزان بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه دانش آموزاندبیرستانی شهرستان پارس­آباددر سال تحصیلی 95-1396 بودند که از بین آن­ها تعداد 250 دانش‌آموز به شیوه نمونه­گیری تصادفی خوشه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، سه عدد پرسشنامه استاندارد اعتیاد به اینترنت، تاب‌آوری وتنطیم هیجانبودند. داده­های جمع­آوری شده با استفاده نسخه 21 نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­های پژوهش حاضر نشان دادند که ارتباط منفی و معناداری بین تاب‌آوری خانواده و ابعاد آن (ارتباط خانوادگی و حل مسأله، منابع، چشم انداز مثبت، پیوند و معنویت خانواده، ایجاد معنا) و تنظیم هیجان با اعتیاد به اینترنت وجود دارد (01/0>P). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای پیش­بین می­توانند 27 درصد از واریانس اعتیاد به اینترنت در دانش­آموزانرا پیش­بینی نمایند (01/0>P). یافته‌های پژوهش حاضر نشان دهنده اهمیت تاب‌آوری خانواده و تنظیم هیجان به عنوان مهارت­های مهم خانوادگی و فردی در تبیین رفتارهای اعتیادی همچون اعتیاد به اینترنت در دانش­ آموزان است.
    کلید واژگان
    اعتیاد به اینترنت
    تاب‌آوری خانواده
    تنظیم هیجان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه شهید چمران اهواز
    دانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه اصفهان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.903
    http://jsp.uma.ac.ir/article_903.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192140

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب