| dc.contributor.author | دریاپور, الهه | fa_IR |
| dc.contributor.author | درتاج, فریبرز | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباس پور, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعدی پور, اسماعیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | دلاور, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:06:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:06:08Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:06:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:06:08Z | |
| dc.date.issued | 2020-04-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-04-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دریاپور, الهه, درتاج, فریبرز, عباس پور, عباس, سعدی پور, اسماعیل, دلاور, علی. (1399). عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی. روان شناسی مدرسه, 9(1), 30-53. doi: 10.22098/jsp.2020.901 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.901 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_901.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192139 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی در سال 1396 انجام شد. در این پژوهش از روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. برای این منظور، 20 نفر از اساتید و صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند و مصاحبههای عمیق و نیمهساختاریافته با آنها انجام شد. دادهها در دوازدهمین مصاحبه به اشباع رسید؛ ولی برای تأییدبخشی نتایج، گردآوری دادهها تا 20 مصاحبه ادامه یافت و دادهها با روش کلایزی مورد تحلیل قرار گرفت. سپس، نتایج حاصل از این مطالعه به اساتید شرکتکننده در این پژوهش ارائه و نتایج مطالعه تأیید شد. یافتههای حاصل شده در 980 کد اولیه، 23 زیرمضمون و 8 مضمون اصلی استخراج شد که شامل صلاحیتهای پژوهشگری دانشآموزان، عوامل خانودگی، عوامل آموزشی، جوّ مدرسه، فرهنگ مشوّق پژوهشگری، منابع مالی، عوامل سازمانی و عوامل اجتماعی- فرهنگی بود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 231 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.901 | |
| dc.subject | فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی | fa_IR |
| dc.subject | صلاحیت پژوهشگری | fa_IR |
| dc.subject | عوامل آموزشی | fa_IR |
| dc.title | عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه سنجش و اندازهگیری، دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 30 | |
| dc.citation.epage | 53 | |