نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدریاپور, الههfa_IR
dc.contributor.authorدرتاج, فریبرزfa_IR
dc.contributor.authorعباس پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorسعدی پور, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorدلاور, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:06:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:06:08Z
dc.date.available1399-07-09T01:06:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:06:08Z
dc.date.issued2020-04-20en_US
dc.date.issued1399-02-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-30en_US
dc.date.submitted1399-02-11fa_IR
dc.identifier.citationدریاپور, الهه, درتاج, فریبرز, عباس پور, عباس, سعدی پور, اسماعیل, دلاور, علی. (1399). عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی. روان شناسی مدرسه, 9(1), 30-53. doi: 10.22098/jsp.2020.901fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.901
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_901.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192139
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی در سال 1396 انجام شد. در این پژوهش از روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. برای این منظور، 20 نفر از اساتید و صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختاریافته با آن­ها انجام شد. داده‌ها در دوازدهمین مصاحبه به اشباع رسید؛ ولی برای تأییدبخشی نتایج، گردآوری داده‌ها تا 20 مصاحبه ادامه یافت و داده‌ها با روش کلایزی مورد تحلیل قرار گرفت. سپس، نتایج حاصل از این مطالعه به اساتید شرکت‌کننده در این پژوهش ارائه و نتایج مطالعه تأیید شد. یافته‌های حاصل شده در 980 کد اولیه، 23 زیرمضمون و 8 مضمون اصلی استخراج شد که شامل صلاحیت‌های پژوهشگری دانش‌آموزان، عوامل خانودگی، عوامل آموزشی، جوّ مدرسه، فرهنگ مشوّق پژوهشگری، منابع مالی، عوامل سازمانی و عوامل اجتماعی- فرهنگی بود.fa_IR
dc.format.extent231
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.901
dc.subjectفرهنگ پژوهش در آموزش ابتداییfa_IR
dc.subjectصلاحیت پژوهشگریfa_IR
dc.subjectعوامل آموزشیfa_IR
dc.titleعوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه سنجش و اندازه‌گیری، دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage30
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد