• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی

    (ندگان)پدیدآور
    دریاپور, الههدرتاج, فریبرزعباس پور, عباسسعدی پور, اسماعیلدلاور, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    231.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی در سال 1396 انجام شد. در این پژوهش از روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده شد. برای این منظور، 20 نفر از اساتید و صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختاریافته با آن­ها انجام شد. داده‌ها در دوازدهمین مصاحبه به اشباع رسید؛ ولی برای تأییدبخشی نتایج، گردآوری داده‌ها تا 20 مصاحبه ادامه یافت و داده‌ها با روش کلایزی مورد تحلیل قرار گرفت. سپس، نتایج حاصل از این مطالعه به اساتید شرکت‌کننده در این پژوهش ارائه و نتایج مطالعه تأیید شد. یافته‌های حاصل شده در 980 کد اولیه، 23 زیرمضمون و 8 مضمون اصلی استخراج شد که شامل صلاحیت‌های پژوهشگری دانش‌آموزان، عوامل خانودگی، عوامل آموزشی، جوّ مدرسه، فرهنگ مشوّق پژوهشگری، منابع مالی، عوامل سازمانی و عوامل اجتماعی- فرهنگی بود.
    کلید واژگان
    فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی
    صلاحیت پژوهشگری
    عوامل آموزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
    استاد گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
    استاد گروه سنجش و اندازه‌گیری، دانشگاه علامه طباطبائی

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.901
    http://jsp.uma.ac.ir/article_901.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192139

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب