• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش مشارکت والدین در انجام تکالیف درسی برانگیزش پیشرفت و اضطراب مدرسه دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    رحیمی, مهدیرسولی فتح آباد, فاطمهزارع, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    229.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مشارکت والدین در انجام تکالیف درسی بر انگیزه پیشرفت و اضطراب مدرسه دانش‌آموزان پایة اول شهرستان خاتم (یزد) بود. طرح پژوهشی حاضر، شبه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعة آماری، مادران و کلیة دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی (دختر) شهرستان خاتم در سال 95-1396 را در بر می‌گرفت که از این بین،  به روش نمونه‌گیری در دسترس 60 نفر از دانش‌آموزان انتخاب شدند و 30 نفر از والدین دانش‌آموزان در گروه آزمایش و 30 نفر  در گروه گواه قرار گرفتند. پرسشنامه‌های به کار رفته، پرسشنامة اضطراب مدرسه و پرسشنامة انگیزه تحصیلی بود. اعضای دو گروه به پیش‌آزمون پاسخ دادند و سپس گروه آزمایش در 8 جلسه 50 دقیقه‌ای در برنامه آموزش مشارکت والدین مبتنی بر مدل دسی و رایان شرکت کردند. از هر دو گروه پس‌آزمون به عمل آمد. داده‌ها به روش تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش مشارکت والدین در انجام تکالیف برافزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی و کاهش اضطراب مدرسه دانش‌آموزان مؤثر بوده است؛ بنابراین، می‌توان اذعان داشت که با بالا بردن کیفیت مشارکت والدین، می‌توان برخی از متغیرهای انگیزشی و هیجانی تحصیلی را تحت تأثیر قرار داد.
    کلید واژگان
    مشارکت والدین
    تکالیف درسی
    انگیزه پیشرفت
    اضطراب مدرسه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه یزد
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه یزد
    استادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه یزد

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2020.867
    http://jsp.uma.ac.ir/article_867.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192132

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب