• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش هیجانات مثبت و منفی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی دانش-آموزان پسر ورزشکار

    (ندگان)پدیدآور
    تقی پور, بهزادغلامی, فائزهرنجبر, محمد جوادرستم اوغلی, زهرابرزگران, رقیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    237.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هیجانات مثبت و منفی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان پسر ورزشکار بود. جامعه پژوهش تمامی دانش‌آموزان ورزشکار شهر آمل در سال تحصیلی 93- 1394 بودند که تعداد 100 دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. این افراد به مقیاس هیجانات مثبت و منفی پاور و بهزیستی روان‌شناختی ریف و پرسشنامه اطلاعات جمعیت‌شناختی پاسخ دادند. تحلیل داده‌ها به روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه انجام شد. نتایج نشان داد که بین بهزیستی روان­شناختی با هیجانات مثبت ارتباط مثبت و معنادار و با هیجانات منفی ارتباط منفی و معنادار وجود دارد (01/0>P). تحلیل رگرسیون چندمتغیره نشان داد، هیجانات مثبت و منفی قادر به پیش‌بینی بهزیستی روان­شناختی دانش‌آموزان ورزشکار هستند (001/0>P). با توجه به تأثیرگذاری هیجانات بر بهزیستی روان‌شناختی توجه به ارتقاء هیجانات مثبت و تعدیل هیجانات منفی با استفاده از ورزش می‌تواند به افزایش بهزیستی روان­شناختی دانش‌آموزان کمک کند.
    کلید واژگان
    هیجان مثبت
    هیجان منفی
    بهزیستی روان‌شناختی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
    کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجوی دکترای روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
    دکترای تخصصی روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.840
    http://jsp.uma.ac.ir/article_840.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192119

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب