نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیانی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorکریمیان پور, غفارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:06:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:06:02Z
dc.date.available1399-07-09T01:06:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:06:02Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-03en_US
dc.date.submitted1398-04-12fa_IR
dc.identifier.citationکیانی, احمدرضا, کریمیان پور, غفار. (1398). نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش‌بینی سرزندگی تحصیلی دانش‏آموزان. روان شناسی مدرسه, 8(1), 173-191. doi: 10.22098/jsp.2019.802fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.802
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_802.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192108
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش­بینی سرزندگی تحصیلی انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه‏ی آماری پژوهش را کلّیه­ی دانش‏آموزان دوره­ی متوسطه­ی اول شهر اردبیل در سال‏تحصیلی 95-1396 تشکیل می‏دادند که از میان آن­ها با استفاده از روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای تعداد 230 دانش‏آموز ‏به عنوان نمونه انتخاب شدند که در نهایت پرسشنامه‏ی 223 دانش‏آموز قابل تحلیل بود. از پرسشنامه­ی کیفیت زندگی در مدرسه، پرسشنامه­ی خودتنظیمی تحصیلی و پرسشنامه سرزندگی تحصیلی برای جمع‏آوری داده­ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‏ها از آزمون‏های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته‏ها نشان داد که بین کیفیت زندگی در مدرسه (و مؤلفه‏های آن) و خود­تنظیمی تحصیلی (و مؤلفه‏های آن) با سرزندگی تحصیلی دانش‏آموزان رابطه‏ی مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که تقریباً 57 درصد از کل واریانس سرزندگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی در مدرسه و خود­تنظیمی تحصیلی قابل پیش بینی است که متغیر کیفیت زندگی در مدرسه سهم بیشتری داشت. بنابراین، می‏توان نتیجه گرفت که کیفیت زندگی در مدرسه و خود­تنظیمی تحصیلی از متغیرهای مرتبط با سرزندگی تحصیلی دانش‏آموزان است.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2019.802
dc.subjectکیفیت زندگی در مدرسهfa_IR
dc.subjectخود‌تنظیمی تحصیلیfa_IR
dc.subjectسرزندگی تحصیلیfa_IR
dc.titleنقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش‌بینی سرزندگی تحصیلی دانش‏آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی ، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage173
dc.citation.epage191


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد