نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانی, ماهرخfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:55Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:55Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-12en_US
dc.date.submitted1397-03-22fa_IR
dc.identifier.citationدهقانی, ماهرخ. (1397). تاثیر تمرینات وای فیت بر مهارت‌های روانی- حرکتی دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات حرکتی: تأکید بر تمرینات نوین. روان شناسی مدرسه, 7(1), 152-167. doi: 10.22098/jsp.2018.662fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.662
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_662.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192065
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر مطالعه تاثیر تمرینات وای فیت بر مهارت‌های روانی-حرکتی بنیادی (مهارت‌های دستکاری و جابجایی) دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات حرکتی بود. جامعه مورد نظر در این پژوهش را کلیه دانش آموزان 6 تا 10 سال دارای اختلال حرکتی شهر تهران در سال تحصیلی 97- 96 تشکیل دادند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. در نهایت 20 نفر که متناسب با اهداف تحقیق بودند انتخاب و به صورت همگن و مساوی بر اساس پیش آزمون مهارت حرکتی در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. برای ارزیابی مهارت های حرکتی کودکان از چک لیست آزمون اولریخ استفاده شد. سپس گروه تجربی تحت تأثیر تمرینات وای فیت قرار گرفتند. تمرینات به مدت 8 هفته طی دو روز در هفته در جلسات 55 دقیقه ای اجرا شد. از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع‌ها و از تحلیل کوواریانس برای مقایسه گروه‌ها استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد بین میانگین باقیماندة نمرات مهارت‌های حرکتی بنیادی آزمودنی­ها برحسب عضویت گروهی تفاوت معنی­داری مشاهده می‌شود (01/0P<). بنابراین، با ارائه مداخلات مرتبط می‌توان مهارت‌های حرکتی درشت کودکان مبتلا به اختلالات حرکتی را توسعه داد.fa_IR
dc.format.extent162
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.662
dc.subjectبرنامه تمرینات وای فیتfa_IR
dc.subjectاختلالات حرکتیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های روانی-حرکتیfa_IR
dc.titleتاثیر تمرینات وای فیت بر مهارت‌های روانی- حرکتی دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات حرکتی: تأکید بر تمرینات نوینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار رفتار حرکتی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage152
dc.citation.epage167


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد