| dc.contributor.author | دهقانی, ماهرخ | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:55Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:55Z | |
| dc.date.issued | 2018-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-06-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-03-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دهقانی, ماهرخ. (1397). تاثیر تمرینات وای فیت بر مهارتهای روانی- حرکتی دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات حرکتی: تأکید بر تمرینات نوین. روان شناسی مدرسه, 7(1), 152-167. doi: 10.22098/jsp.2018.662 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.662 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_662.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192065 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر مطالعه تاثیر تمرینات وای فیت بر مهارتهای روانی-حرکتی بنیادی (مهارتهای دستکاری و جابجایی) دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات حرکتی بود. جامعه مورد نظر در این پژوهش را کلیه دانش آموزان 6 تا 10 سال دارای اختلال حرکتی شهر تهران در سال تحصیلی 97- 96 تشکیل دادند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. در نهایت 20 نفر که متناسب با اهداف تحقیق بودند انتخاب و به صورت همگن و مساوی بر اساس پیش آزمون مهارت حرکتی در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. برای ارزیابی مهارت های حرکتی کودکان از چک لیست آزمون اولریخ استفاده شد. سپس گروه تجربی تحت تأثیر تمرینات وای فیت قرار گرفتند. تمرینات به مدت 8 هفته طی دو روز در هفته در جلسات 55 دقیقه ای اجرا شد. از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیعها و از تحلیل کوواریانس برای مقایسه گروهها استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد بین میانگین باقیماندة نمرات مهارتهای حرکتی بنیادی آزمودنیها برحسب عضویت گروهی تفاوت معنیداری مشاهده میشود (01/0P<). بنابراین، با ارائه مداخلات مرتبط میتوان مهارتهای حرکتی درشت کودکان مبتلا به اختلالات حرکتی را توسعه داد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 162 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jsp.2018.662 | |
| dc.subject | برنامه تمرینات وای فیت | fa_IR |
| dc.subject | اختلالات حرکتی | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای روانی-حرکتی | fa_IR |
| dc.title | تاثیر تمرینات وای فیت بر مهارتهای روانی- حرکتی دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات حرکتی: تأکید بر تمرینات نوین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار رفتار حرکتی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 152 | |
| dc.citation.epage | 167 | |