مقایسه اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در دانش آموزان بی سرپرست و عادی
(ندگان)پدیدآور
کریمی, صدیقهنجفی, محمودمحمدی فر, محمد علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مطالعه بررسی اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در نوجوانان بی سرپرست و عادی بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود. نمونه این پژوهش شامل 60 دانشآموز بیسرپرست و 60 دانش آموز عادی بود که بر اساس ملاکهای ورود به پژوهش و به روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه اختلالات رفتاری آشنباخ، عزت نفس روزنبرگ و رضایت از زندگی داینر استفاده شد.نتایج نشان دادکه بین اختلالات رفتاری، عزت نفس و رضایت از زندگی در نوجوانان بیسرپرست و عادی تفاوت معناداری وجود دارد. بدین صورت که میانگین نمرات اختلالات رفتاری در نوجوانان بی سرپرست بیشتر از عادی بود. همچنین نمرات عزت نفس و رضایت از زندگی در نوجوانان بیسرپرست کمتر از نوجوانان عادی بود.با توجه به اینکه نوجوانان امروز، صاحبان بلافصل آینده جامعه هستند و سلامتی و بیماری آنان در نسلهای آینده اثراتی قابل توجه خواهد داشت، لذا توجه بیشتر و برنامه ریزی بهتر برای نوجوانان بیسرپرست الزامی میباشد.
کلید واژگان
اختلالات رفتاریعزت نفس
رضایت از زندگی
دانش آموزان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه سمناناستادیار گروه روان شناسی بالینی، دانشگاه سمنان
استادیار گروه روان شناسی تربیتی، دانشگاه سمنان




