• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه‌ی علّی محیط خانواده و محیط کلاس درس با رفتار پرخاشگرانه در مدرسه با میانجی‌گری تنهایی، شهرت به ناهماهنگی و نگرش نسبت به اقتدار

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, مرتضیزغیبی قناد, سیمینعالی پور, سیروسسوادکوهی, سحر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    612.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی مدل رابطه علّی محیط خانواده و محیط کلاس درس با رفتار پرخاشگرانه از طریق تنهایی، شهرت به ناهماهنگی و نگرش نسبت به اقتدار بود. شرکت­کنندگان پژوهش، 343 دانش‌آموز (158 پسر، 185 دختر) دوره­ی متوسطه­ی دوم مدارس دولتی شهر پل­دختر بودند که به روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شدند و پرسش‌نامه­های «چه رویدادهایی در کلاس می­گذرد؟»، محیط خانواده، پرخاشگری، تنهایی، ادراک از شهرت و نگرش به اقتدار مدرسه را تکمیل کردند. در این مطالعه، برازش مدل پیشنهادی به روش تحلیل مسیر مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که مدل پیشنهادی با یک اصلاح، برازش خوبی با داده­ها نشان می­دهد (14/1χ2/df= ،97/0=GFI، 96/0=CFI، 93/0=AGFI، 98/0=IFI، 05/0=RMSEA). همچنین، نتایج پژوهش حاکی از آن بود که محیط خانواده و محیط کلاس هم به شکل مستقیم و هم از طریق اثرگذاری بر احساس تنهایی، نگرش نسبت به اقتدار و شهرت به ناهماهنگی پیش­بینی کننده رفتارهای پرخاشگرانه در مدرسه بودند. بر اساس این نتایج می­توان گفت رفتارهای پرخاشگرانه در مدرسه، با توجه به انواع نگرش­ها و احساساتی که فرد در خانواده و کلاس با آن­ها درگیر است، قابل پیش­بینی می­باشد.
    کلید واژگان
    محیط خانواده
    محیط کلاس
    تنهایی
    نگرش نسبت به اقتدار
    رفتار پرخاشگرانه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز
    دانشجوی دکتری تخصصی روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز
    استادیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز
    کارشناس‌ارشد روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، دانشگاه شهید چمران اهواز

    URI
    http://jsp.uma.ac.ir/article_443.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/192002

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب