استفاده آسیب زا و نوع کاربری تلفن همراه در دانشآموزان دبیرستانی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت
(ندگان)پدیدآور
عطادخت, اکبرحمیدی فر, ویدامحمدی, عیسینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مطالعه، بررسی استفاده آسیب زا و نوع کاربری تلفن همراه در دانشآموزان دبیرستانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش، متشکل از کلیهی دانشآموزان دبیرستانی بودند که در سال تحصیلی 1392- 1391، در مدارس شهر خلخال مشغول به تحصیل بودند. از بین این جامعه، نمونه ای به حجم 303 نفر (128 پسر و 175 دختر)، با روش نمونهگیری طبقهای نسبی انتخاب شده و با استفاده از مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)، پرسشنامهی نوع کاربری تلفن همراه و مقیاس انگیزش پیشرفت هرمنس، اقدام به جمع آوری اطلاعات شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمونهای آماری خی دو، t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که میزان استفاده از تلفن همراه در بین دانشآموزان دبیرستانی، بالاست (7/88 درصد) و این میزان در دانشآموزان پسر (4/98 درصد) بیشتر از دختران (7/81 درصد) است (01/0p
کلید واژگان
استفاده آسیب زا از تلفن همراهعملکرد تحصیلی
انگیزش پیشرفت
دانشآموزان متوسطه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-07-231393-05-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلیکارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال و عضو باشگاه پژوهشگران جوان اردبیل




