بررسی تمایز یادگیری تلفیقی با یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی(چهره به چهره) در آموزش ریاضی
(ندگان)پدیدآور
احمدی, غلامعلینخستین روحی, ندانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی تمایز یادگیری تلفیقی(مدل مارتین) با یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی(چهره به چهره)، در یادگیری ریاضی بود. این پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعهی آماری این پژوهش تمام دانشآموزان دختر ورودی سال اول دورهی دوم متوسطهی شهر تهران بود که در کلاسهای آمادگی ورودی دبیرستان، در تابستان 1392 شرکت کردهاند. آزمودنیها شامل 30 نفر بود که از میان دانشآموزان یک دبیرستان بهصورت تصادفی ساده انتخاب و در سه گروه 10 نفره گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از سؤالات آزمون تیمز با اندکی تغییرات استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس یک راهه(ANOVA) نشان داد برنامهی آموزش تلفیقی نسبت به دو شیوهی سنتی و الکترونیکی بر یادگیری ریاضی دانشآموزان مؤثرتر بوده است. این نتایج تلویحات مهمی در زمینهی بهبود آموزش با توجه به پیشرفتهای علم و فناوری و بهرهگیری از مزایای هر دو شیوهی آموزش سنتی و الکترونیکی را دارد.
کلید واژگان
یادگیری تلفیقییادگیری الکترونیکی
گفتمان ریاضی
یادگیری ریاضی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-07-231393-05-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانشیار برنامه ریزی درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییدانشجوی کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
« ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390)
پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)"وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...
-
چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388)
نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده آموزشهای ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرحهای اجرا شده نشان میدهد،ارائه آموزشهای ترمیمی و تدریس مقایسهای ...
-
شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیطکار با استفاده از تکنیکهای سلسلهمراتبی فازی و تاپسیس
پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیتهای کارکنان و یادگیری مستمر و بههنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمانهای دفاعی ...




