فراتحلیل پژوهشهای انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
گنجی, مسعودزاهد بابلان, عادلمعینی کیا, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به منظور فراتحلیل تحقیقات و پایان نامههای انجامیافته در ارتباط با نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلیدانش آموزان انجام گرفت. بدین منظور از بین 851 سند پژوهشی اعم ازطرحهای پژوهشی و پایان نامههای انجام یافتهی کارشناسی ارشد ودکتری موجود در پژوهشکدهی معلم سازمان آموزش و پرورش استاناردبیل: (انجام یافته در استان اردبیل یا سایر استانها) 513 سند دریافتی از1390 اعم از طرحهای /10/ سایتهای اینترنتی مختلف تا تاریخ 21پژوهشی و یا پایاننامههای دانشجویی با محوریت نقش الگوهای تدریسبر پیشرفت تحصیلی دان شآموزان، تعداد 30 فقره سند شناسایی گردید.از بین این آثار تعداد 21 فقره سند معادل 70 درصد ویژگی ورود بهفراتحلیل را داشتند که مورد بررسی بیشتر قرار گرفتند. نتایج حاصل ازترکیب مطالعات و ضرایب اثر نشان داد که ترتیب اثر بخشی الگوها بهشرح زیر بوده است: الگوی کاوشگری علمی، الگوی کاوشگری سازمانیافته، الگوی یادیاری، الگوی همیاری، الگوی بدیعهپردازی، الگویتفکر استقرایی، الگوی پیشسازماندهنده، الگوی دریافت مفهوم، الگوییادگیری اجتماعی.
کلید واژگان
فراتحلیلالگوی تدریس
پیشرفت تحصیلی
دانشآموز
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه محقق اردبیلیاستادیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
استادیار عوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی




