| dc.contributor.author | پورطاهریان, زبیده | fa_IR |
| dc.contributor.author | خسروی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدی فر, محمدعلی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:27Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:27Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:27Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:27Z | |
| dc.date.issued | 2014-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-02-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-11-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پورطاهریان, زبیده, خسروی, معصومه, محمدی فر, محمدعلی. (1393). نقش راهبردهای فراشناختی خواندن و عادت های مطالعه در انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر. روان شناسی مدرسه, 3(1), 22-36. doi: jsp-3-1-93-3-2 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jsp-3-1-93-3-2 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_156.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191909 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین عادت های مطالعه و راهبردهای فراشناختی خواندن با<br />انگیزش پیشرفت دانش آموزان بود. روش پژوهش، از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش<br />89 تشکیل م یداد. - را کلیه ی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان های دولتی شهر سمنان در سال تحصیلی 90<br />نمونه پژوهش شامل 240 دانش آموز دختر بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحل های<br />انتخاب شدند و پرسش نامه های انگیزش پیشرفت، عادت های مطالعه و راهبردهای فراشناختی خواندن را<br />تکمیل کردند. از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام، برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده<br />گردید. نتایج پژوهش نشان داد که 60 % از واریانس انگیزش پیشرفت توسط دو مؤلفه حمایتی و کلی<br />22 % از واریانس انگیزش پیشرفت از طریق مؤلفه های / راهبردهای فراشناختی خواندن تبیین شد. همچنین 9<br />حافظه، وضعیت فیزیکی، انگیزش یادگیری و یادداش تبرداری عادت های مطالعه پیش بینی گردید. از آنجا<br />که راهبردهای فراشناختی خواندن، متغیر پیش بین قوی تری در انگیزش پیشرفت دانش آموزان محسوب<br />می شود پس ضروری است در مدارس بیشتر به این متغیر توجه شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 276 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jsp-3-1-93-3-2 | |
| dc.subject | عادت های مطالعه | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای فراشناختی خواندن | fa_IR |
| dc.subject | انگیزش پیشرفت | fa_IR |
| dc.title | نقش راهبردهای فراشناختی خواندن و عادت های مطالعه در انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 22 | |
| dc.citation.epage | 36 | |