نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورطاهریان, زبیدهfa_IR
dc.contributor.authorخسروی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی فر, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:27Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:27Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-04en_US
dc.date.submitted1391-11-16fa_IR
dc.identifier.citationپورطاهریان, زبیده, خسروی, معصومه, محمدی فر, محمدعلی. (1393). نقش راهبردهای فراشناختی خواندن و عادت های مطالعه در انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر. روان شناسی مدرسه, 3(1), 22-36. doi: jsp-3-1-93-3-2fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/jsp-3-1-93-3-2
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_156.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191909
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین عادت های مطالعه و راهبردهای فراشناختی خواندن با<br />انگیزش پیشرفت دانش آموزان بود. روش پژوهش، از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش<br />89 تشکیل م یداد. - را کلیه ی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان های دولتی شهر سمنان در سال تحصیلی 90<br />نمونه پژوهش شامل 240 دانش آموز دختر بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحل های<br />انتخاب شدند و پرسش نامه های انگیزش پیشرفت، عادت های مطالعه و راهبردهای فراشناختی خواندن را<br />تکمیل کردند. از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام، برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده<br />گردید. نتایج پژوهش نشان داد که 60 % از واریانس انگیزش پیشرفت توسط دو مؤلفه حمایتی و کلی<br />22 % از واریانس انگیزش پیشرفت از طریق مؤلفه های / راهبردهای فراشناختی خواندن تبیین شد. همچنین 9<br />حافظه، وضعیت فیزیکی، انگیزش یادگیری و یادداش تبرداری عادت های مطالعه پیش بینی گردید. از آنجا<br />که راهبردهای فراشناختی خواندن، متغیر پیش بین قوی تری در انگیزش پیشرفت دانش آموزان محسوب<br />می شود پس ضروری است در مدارس بیشتر به این متغیر توجه شود.fa_IR
dc.format.extent276
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/jsp-3-1-93-3-2
dc.subjectعادت های مطالعهfa_IR
dc.subjectراهبردهای فراشناختی خواندنfa_IR
dc.subjectانگیزش پیشرفتfa_IR
dc.titleنقش راهبردهای فراشناختی خواندن و عادت های مطالعه در انگیزش پیشرفت دانش آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage22
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد