• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر وجود شاخصهای فراگفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانش آموزان دبیرستانی

    (ندگان)پدیدآور
    عبدی, رضامحمدی, شهرزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    196.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیدهپژوهش حاضر، میزان تأثیر وجود راهبردهای فراگفتمان را در متون انگلیسی بر درک مطلب خواندن دانشآموزاندبیرستانی بررسی کرده است. در این مطالعه اثر آگاهی از وجود شاخصهای فراگفتمان بر درک مطلبدانش آموزان نیز بررسی شده است. برای این منظور 150 دانشآموز مراکز پیشدانشگاهی شهرستانهای اردبیل ونمین در آزمون مهارت زبان نلسون شرکت کردند. بر اساس نتیجهی آزمون، تعداد 96 نفر از دانشآموزان با نمراتتا یک انحراف معیار بالای نمرهی میانگین و یک انحراف معیار زیر نمرهی میانگین جدا گردیده و سپس هر کدام بهطور تصادفی به دو گروه کنترل و دو گروه آزمایش تقسیم شدند. گروههای اول و دوم، یعنی گروه آزمایش بالایمیانگین و گروه آزمایش پایین میانگین متن عاری از فراگفتمان و گروههای سوم و چهارم متن دارای فراگفتماندریافت کرده و پس از خواندن متن به سؤالات درک مطلب خواندن پاسخ دادند. نتایج حاصل ازتحلیل واریانسنشانگر عملکرد بهتر دانشآموزان در متن دارای فراگفتمان بود. علاوه بر این، نتایج مقایسه گروه با آگاهی بالا وپایین از فراگفتمان، نشان داد: گروه دارای آگاهی بالا به طور معنیداری عملکرد بهتری در آزمون درک مطلبداشتند. موارد کاربرد این یافتهها در تولید محتوی و روش تدریس زبان انگلیسی مورد بحث قرار گرفته است.
    کلید واژگان
    فراگفتمان
    درک مطلب
    آموزش زبان انگلیسی
    متون خواندنی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه محقق اردبیلی
    دبیر زبان انگلیسی، آموزش و پرورش منطقهی نمین

    URI
    https://dx.doi.org/d-2-2-92-4-6
    http://jsp.uma.ac.ir/article_65.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191895

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب