نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorترازی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorخادمی, ملوکfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:23Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:23Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-10-06en_US
dc.date.submitted1391-07-15fa_IR
dc.identifier.citationترازی, زهرا, خادمی, ملوک. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره ی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. روان شناسی مدرسه, 2(1), 80-98. doi: d-2-1-91-11-5fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/d-2-1-91-11-5
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_57.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191887
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه بر ارتقای خودپندار هی دانش آموزان<br />دختر مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحان انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پی شآزمون-پس آزمون<br />با گروه کنترل است. جامعه ی آماری مورد مطالع هی کلیه ی دانش آموزان دختر پایه ی اول تا سوم مقطع دبیرستان<br />شهر تهران بودند. 20 دانش آموز دارای اضطراب امتحان پس از اجرای آزمون تشخیصی(پرسش نامه ی اضطراب<br />به شیوه ی نمونه گیری خوشه ای به طور تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و (TAS امتحان<br />به عنوان پیش آزمون، پس آزمون و (PMSPS) کنترل به طور برابر( 10 نفر) قرار گرفتند. مقیاس خودپنداره پی ریت<br />پیگیری به کار برده شد. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در طول 12 جلسه هفته ای دوبار برای گروه آزمایش<br />اجرا شد و گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد. داده ها با روش تحلیل واریانس با انداز هگیری مکرر مورد تجزیه<br />و تحلیل قرار گرفت. نمرات خودپنداره در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل ب هطور معناداری<br />افزایش داشت. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه تأثیر قابل ملاحظه ای در ارتقای خودپندار هی دانش آموزان<br />دارای اضطراب امتحان دارد. نتایج این پژوهش، برای تحقیقات آینده در زمینه کاربرد راهبردهای یادگیری و مطالعه<br />در پیشگیری از اضطراب امتحان و بهبود سلامت روان دانش آموزان تلویحاتی را در بردارد.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/d-2-1-91-11-5
dc.subjectاضطراب امتحانfa_IR
dc.subjectخودپندارهfa_IR
dc.subjectراهبردهای یادگیری و مطالعهfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره ی دانش آموزان دارای اضطراب امتحانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا(س)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهرا(س)fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage80
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد