| dc.contributor.author | ترازی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | خادمی, ملوک | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:23Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:23Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:23Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:23Z | |
| dc.date.issued | 2013-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-10-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-07-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ترازی, زهرا, خادمی, ملوک. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره ی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. روان شناسی مدرسه, 2(1), 80-98. doi: d-2-1-91-11-5 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/d-2-1-91-11-5 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_57.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191887 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه بر ارتقای خودپندار هی دانش آموزان<br />دختر مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحان انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پی شآزمون-پس آزمون<br />با گروه کنترل است. جامعه ی آماری مورد مطالع هی کلیه ی دانش آموزان دختر پایه ی اول تا سوم مقطع دبیرستان<br />شهر تهران بودند. 20 دانش آموز دارای اضطراب امتحان پس از اجرای آزمون تشخیصی(پرسش نامه ی اضطراب<br />به شیوه ی نمونه گیری خوشه ای به طور تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و (TAS امتحان<br />به عنوان پیش آزمون، پس آزمون و (PMSPS) کنترل به طور برابر( 10 نفر) قرار گرفتند. مقیاس خودپنداره پی ریت<br />پیگیری به کار برده شد. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در طول 12 جلسه هفته ای دوبار برای گروه آزمایش<br />اجرا شد و گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد. داده ها با روش تحلیل واریانس با انداز هگیری مکرر مورد تجزیه<br />و تحلیل قرار گرفت. نمرات خودپنداره در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل ب هطور معناداری<br />افزایش داشت. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه تأثیر قابل ملاحظه ای در ارتقای خودپندار هی دانش آموزان<br />دارای اضطراب امتحان دارد. نتایج این پژوهش، برای تحقیقات آینده در زمینه کاربرد راهبردهای یادگیری و مطالعه<br />در پیشگیری از اضطراب امتحان و بهبود سلامت روان دانش آموزان تلویحاتی را در بردارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 220 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/d-2-1-91-11-5 | |
| dc.subject | اضطراب امتحان | fa_IR |
| dc.subject | خودپنداره | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای یادگیری و مطالعه | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره ی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا(س) | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهرا(س) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 80 | |
| dc.citation.epage | 98 | |