• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای خودپنداره ی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان

    (ندگان)پدیدآور
    ترازی, زهراخادمی, ملوک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    220.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه بر ارتقای خودپندار هی دانش آموزاندختر مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحان انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پی شآزمون-پس آزمونبا گروه کنترل است. جامعه ی آماری مورد مطالع هی کلیه ی دانش آموزان دختر پایه ی اول تا سوم مقطع دبیرستانشهر تهران بودند. 20 دانش آموز دارای اضطراب امتحان پس از اجرای آزمون تشخیصی(پرسش نامه ی اضطراببه شیوه ی نمونه گیری خوشه ای به طور تصادفی انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و (TAS امتحانبه عنوان پیش آزمون، پس آزمون و (PMSPS) کنترل به طور برابر( 10 نفر) قرار گرفتند. مقیاس خودپنداره پی ریتپیگیری به کار برده شد. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در طول 12 جلسه هفته ای دوبار برای گروه آزمایشاجرا شد و گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد. داده ها با روش تحلیل واریانس با انداز هگیری مکرر مورد تجزیهو تحلیل قرار گرفت. نمرات خودپنداره در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل ب هطور معناداریافزایش داشت. آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه تأثیر قابل ملاحظه ای در ارتقای خودپندار هی دانش آموزاندارای اضطراب امتحان دارد. نتایج این پژوهش، برای تحقیقات آینده در زمینه کاربرد راهبردهای یادگیری و مطالعهدر پیشگیری از اضطراب امتحان و بهبود سلامت روان دانش آموزان تلویحاتی را در بردارد.
    کلید واژگان
    اضطراب امتحان
    خودپنداره
    راهبردهای یادگیری و مطالعه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا(س)
    استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه الزهرا(س)

    URI
    https://dx.doi.org/d-2-1-91-11-5
    http://jsp.uma.ac.ir/article_57.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191887

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب