مقایسه ی ویژگی های روان شناختی دانشآموزان پرورشگاهی و ساکن در خانواده بر اساس آزمون اندریافت کودکان
(ندگان)پدیدآور
اصلی پور, عادلهکافی, موسیخسروجاوید, مهنازفخری, محمدکاظمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش، مقایسه ویژگی های روان شناختی دانشآموزان پرورشگاهی و ساکن در خانواده بر اساسآزمون اندریافت کودکان بود. پژوهش، عل ی مقایسه ای و جامعه ی آماری، کلیه دانش آموزان دختر و پسر87 ) مدارس مناطق محروم و دانشآموزان دختر و پسر 7 - پایههای اول تا چهارم ابتدایی(سال تحصیلی 88تا 10 ساله ی ساکن در پرورشگاه شهر رشت است. نمونه شامل 13 دختر و 4 پسر( 7 تا 10 سال) در هرگروهاست. دانشآموزان پرورشگاهی به شیوه در دسترس و دانشآموزان عادی به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، آزمون اندریافت کودکان بود. تحلیل آماری براساس آزمون آماریمجذور خی انجام شد. یافته ها نشان داد بین کودکان دو گروه در مؤلفههای نگرش نسبت به والدین، بهویژه پدر، همانندسازی با خواهر یا برادر، وجود اضطراب، موضوع ترس، روش والدین در آموزش مفاهیماخلاقی تفاوت معناداری وجود دارد. زندگی در پرورشگاه، تأثیر منفی بر رشد برخی جنبههایروان شناختی کودکان دارد.
کلید واژگان
دانش آموزانپرورشگاه
ساکن در خانواده
آزمون اندریافت کودکان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
مدرس گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریدانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه گیلان
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه گیلان
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری




