رابطه ی مؤلفه های فراشناخت و ذهن آگاهی با باورهای وسواسی دانش آموزان
(ندگان)پدیدآور
باباپور خیرالدین, جلیلپورشریفی, حمیدهاشمی, تورجاحمدی, عزت الهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد فراشناخت ومؤلفه های ذهن آگاهی با باورهای وسواسی است.1390 تشکیل - جامعه ی آماری پژوهش را دان شآموزان مقطع متوسطه ی تبریز در سال تحصیلی 1391می دهدکه با استفاده ازروش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، 389 دانش آموز به عنوان نمونه انتخابو فرم کوتاه (FFMQ) پرسشنامه ی ذهن آگاهی پنج وجهی ،(OBQ) شدند و پرسشنامه ی باورهای وسواسیپرسشنامه ی فراشناخت را تکمیل نمودند. نتایج همبستگی نشان داد تمام ابعاد فراشناخت با باورهایاما ازمؤلفه های ذهن آگاهی، توصیف تجارب درونی، (Pعدم واکنش به تجارب درونی وعدم قضاوت به تجربه ی درونی رابط هی منفی و معنی دار با باورهاینتایج تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گا مبه گام نیز نشان داد متغیرهای کنترل .(P18 درصد از واریانس / ناپذیری افکار، خودآگاهی شناختی و توصیف تجارب درونی به طورمعنی داری، 8.(P
کلید واژگان
فراشناختذهن آگاهی
باورهای وسواسی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانشیارگروه روان شناسی، دانشگاه تبریزاستادیارگروه روان شناسی، دانشگاه تبریز
دانشیارگروه روان شناسی ،دانشگاه تبریز
دانشجوی دکتری روان شناسی دانشگاه تبریز




