• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روان شناسی مدرسه
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی برنامه ی طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    راقبیان, رویااخوان تفتی, مهنازحجازی, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    232.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش، سودمندی برنامه ی طراحی شده بر اساسرویکردهای پرسش از نویسنده و در کخواندن سه وجهی در افزایشدرک مت نهای حکایت های کهن، نثر امروزی و داستان کوتاهدانش آموزان دوره ی راهنمایی بررسی شد. بدین منظور 71 دانش آموزپسر پایه ی دوم راهنمایی دو کلاس یک مدرسه راهنمایی به طورتصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه گماشته شدند. ابزار پژ وهشپیش آزمون و پس آزمون درک خواندن پ ژوهشگرساخته بودند. برنامه یطراحی شده برای گروه آزمایشی در هشت جلسه ( 5 جلسه ی بحثکلاسی و 3 جلسه ی بحث گروهی) به کار گرفته شد. نتایج تحلیلکوواریانس نشان دهنده ی عملکرد بهتر دانش آموزان گروه آزمایشینسبت به گروه گواه هم در کل آزمون و هم در تمامی خرده آزمون هابود. استفاده از پرس شهای رویکرد های پرسش از نویسنده و خواندن سهوجهی؛ الگودهی معلم و بحث و گفتگو با همسالان به افزایش درکخواندن دان شآموزان انجامید.
    کلید واژگان
    درک خواندن
    رویکرد پرسش از نویسنده
    رویکرد سه وجهی به درک خواندن

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا
    دانشیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا
    دانشیار گروه‌روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه تهران

    URI
    https://dx.doi.org/d_1_2_91_5_15_3
    http://jsp.uma.ac.ir/article_41.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191871

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب