بررسی ارتباط علاقه به ادبیات کودکان و نوجوانان با رشد اجتماعی دانش آموزان
(ندگان)پدیدآور
رجبی, سوراننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این مطالعه تعیین ارتباط علاقه به ادبیات کودک ونوجوان با رشد اجتماعی دانش آموزان است. جامعه ی آماری این پژوهشکلیه ی دانش آموزان دختر و پسر پایه پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی ناحیه 1 و 21388 بودند که به روش - آموزش و پرورش اردبیل در سال تحصیلی 89نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای نمون های به حجم 617 نفرانتخاب شد. ماهیت موضوع و اهداف مطالعه ایجاب می کرد که از روشتحقیق همبستگی استفاده شود. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهششامل پرسشنامه ی محقق ساخته، آزمون رشد اجتماعی و تست ریوناست. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره نشان داد که به ترتیب کتاب ها ومجلات ورزشی، علمی، و تاریخی به طور مثبت و کتاب های شعر به طورمنفی در رشد اجتماعی دانش آموزان مؤثرند. در این مطالعه کتاب ها ومجلات ورزشی نقش بیشتری در رشد اجتماعی دانش آموزان دارند.همچنین این بررسی به تفکیک جنسیت و پایه تحصیلی نیز انجام گرفت.
کلید واژگان
علاقه به ادبیاترشد اجتماعی
کتا بخوانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili




