نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمانی, سامانfa_IR
dc.contributor.authorمصرآبادی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorزوار, تقیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:17Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:17Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-03-09en_US
dc.date.submitted1392-12-18fa_IR
dc.identifier.citationرحمانی, سامان, مصرآبادی, جواد, زوار, تقی. (1392). مقایسه ی هوش هیجانی و ذهن خوانی دانش آموزان منضبط و غیر منضبط. روان شناسی مدرسه, 2(4), 81-97. doi: d_2_92_12_18_5fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/d_2_92_12_18_5
dc.identifier.urihttp://jsp.uma.ac.ir/article_5.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191857
dc.description.abstractتشخیص ویژگی های دانش آموزان منضبط وغیر منضبط از اولین گا مهای مدیریت کلاس اثربخش<br />است. در این راستا هدف از این پژوهش تعیین تفاوت دانش آموزان منضبط و غیر منضبط از لحاظ هوش<br />هیجانی و ذهن خوانی است. نمونه ی این پژوهش 384 نفر از دانش آموزان دوره ی متوسطه ی سال<br />89 شهر تبریز بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و روش - تحصیلی 90<br />هدفمند انتخاب شدند. برای انتخاب دانش آموزان منضبط و غیر منضبط از دو نقطه برش برای نمرات<br />انضباط دختران و پسران و نیز نظرات مسؤلین مدرسه استفاده شد. همچنین برای جمع آوری داده ها از<br />پرسش نامه ی هوش هیجانی شیرینگ و آزمون ذهن خوانی بارون -کوهن استفاده گردید. داده های به<br />مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره t و MANOVA دست آمده با آزمون های<br />نشان داد که بین دو گروه از لحاظ ترکیب نمرات هوش هیجانی و ذهن خوانی تفاوت معناداری وجود<br />دارد. نتایج نشان دادند که بین دو گروه دانش آموزان از لحاظ متغیرهای هوش هیجانی و ذهن خوانی<br />تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع یافته های این پژوهش حاکی از آن است که هوش هیجانی بالا<br />منجر به کاهش مشکلات انضباطی شده و وجود دانش آموزانی با ذهن خوانی بالا موجب بروز مشکلات<br />انضباطی در مدارس می شود.fa_IR
dc.format.extent342
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofروان شناسی مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of School Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/d_2_92_12_18_5
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectذهن خوانیfa_IR
dc.subjectبی انضباطیfa_IR
dc.titleمقایسه ی هوش هیجانی و ذهن خوانی دانش آموزان منضبط و غیر منضبطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید مدنی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید مدنی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید مدنی تبریز.fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage81
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد