| dc.contributor.author | رحمانی, سامان | fa_IR |
| dc.contributor.author | مصرآبادی, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | زوار, تقی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:05:17Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:05:17Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:05:17Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:05:17Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-03-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-12-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رحمانی, سامان, مصرآبادی, جواد, زوار, تقی. (1392). مقایسه ی هوش هیجانی و ذهن خوانی دانش آموزان منضبط و غیر منضبط. روان شناسی مدرسه, 2(4), 81-97. doi: d_2_92_12_18_5 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/d_2_92_12_18_5 | |
| dc.identifier.uri | http://jsp.uma.ac.ir/article_5.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191857 | |
| dc.description.abstract | تشخیص ویژگی های دانش آموزان منضبط وغیر منضبط از اولین گا مهای مدیریت کلاس اثربخش<br />است. در این راستا هدف از این پژوهش تعیین تفاوت دانش آموزان منضبط و غیر منضبط از لحاظ هوش<br />هیجانی و ذهن خوانی است. نمونه ی این پژوهش 384 نفر از دانش آموزان دوره ی متوسطه ی سال<br />89 شهر تبریز بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و روش - تحصیلی 90<br />هدفمند انتخاب شدند. برای انتخاب دانش آموزان منضبط و غیر منضبط از دو نقطه برش برای نمرات<br />انضباط دختران و پسران و نیز نظرات مسؤلین مدرسه استفاده شد. همچنین برای جمع آوری داده ها از<br />پرسش نامه ی هوش هیجانی شیرینگ و آزمون ذهن خوانی بارون -کوهن استفاده گردید. داده های به<br />مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره t و MANOVA دست آمده با آزمون های<br />نشان داد که بین دو گروه از لحاظ ترکیب نمرات هوش هیجانی و ذهن خوانی تفاوت معناداری وجود<br />دارد. نتایج نشان دادند که بین دو گروه دانش آموزان از لحاظ متغیرهای هوش هیجانی و ذهن خوانی<br />تفاوت معناداری وجود دارد. در مجموع یافته های این پژوهش حاکی از آن است که هوش هیجانی بالا<br />منجر به کاهش مشکلات انضباطی شده و وجود دانش آموزانی با ذهن خوانی بالا موجب بروز مشکلات<br />انضباطی در مدارس می شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 342 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | روان شناسی مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of School Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/d_2_92_12_18_5 | |
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | ذهن خوانی | fa_IR |
| dc.subject | بی انضباطی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه ی هوش هیجانی و ذهن خوانی دانش آموزان منضبط و غیر منضبط | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید مدنی تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید مدنی تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید مدنی تبریز. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 81 | |
| dc.citation.epage | 97 | |