طراحی مدل شایستگی های برند شخصی مربیان ورزش حرفه ای ایران
(ندگان)پدیدآور
نقوی, محبوبهحسینی, سیدعمادرمضانی نژاد, رحیمکشکر, سارانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل شایستگیهای برند شخصی مربیان ورزش حرفهای ایران بود. روش تحقیق، کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. به منظور گردآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختاریافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش مدل پارادایمی اشتراس و کوربین انجام گرفت. روش نمونهگیری نظری و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند (قضاوتی) و گلولة برفی (زنجیره ای) بود. که بر مبنای آن 23 مصاحبه با مربیان ورزشی، مدیران ورزشی، روانشناسان و جامعهشناسان ورزشی صورت گرفت. ابتدا تمام نکات کلیدی مصاحبهها استخراج و کدگذاری شدند و بعد از بررسی و تحلیل آنها کدهای مشابه به مفاهیم خاصی اختصاص داده شد. در نهایت 24 مقوله و 243مفهوم از فرایند کدگذاری باز شناسایی و استخراج شد. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده از مصاحبهها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد نظریة داده بنیاد در زمینه شایستگیهای برند شخصی مربیان ورزش حرفهای ایران منجر شد. صلاحیتهای حرفهای مربیان، عوامل درونی و بیرونی شکل-دهی رفتار مربیان به عنوان مفاهیم اساسی دستیابی به مدل شایستگیهای برند شخصی مربیان ورزش حرفهای ایران عنوان شده-اند.
کلید واژگان
تربیت بدنیصلاحیت ها
قهرمانی
نظریه داده - بنیاد
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه هنر تهران ایراناستادیار دانشگاه شهیدبهشتی
استاد دانشگاه گیلان
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
5397-20082538-4309




