نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسجادی, سید احمدfa_IR
dc.contributor.authorرضوی, سیدمحمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorکردلو, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:05:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:05:10Z
dc.date.available1399-07-09T01:05:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:05:10Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationسجادی, سید احمد, رضوی, سیدمحمد حسین, کردلو, حسین. (1398). تأثیر قابلیت های یادگیری سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان ایران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 15(30), 241-255. doi: 10.22080/jsmb.2017.1868fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1868
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_1868.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191807
dc.description.abstract<span>مقدمه و هدف: هدف از این پژوهش پیش بینی ارتباط بین قابلیت های یادگیری سازمانی با کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان ایران بود.</span><br /><span>روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری آن را کلیه کارشناسان این وزارتخانه در سال 1393 تشکیل دادند. با توجه به اینکه تعداد جامعه برابر با 302 نفر بود بر اساس جدول مورگان 169 نفر، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند(169n= ). ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه استاندارد قابلیت های یادگیری سازمانی (گومز، 2005) و کارآفرینی سازمانی (براون، 2001) بود که ضریب پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب (87/0=α) و (92/0=α) به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون کالموگروف- اسمیرنف برای تعیین نرمال بودن داده ها و برای تعیین ارتباط از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد (05/0≥p).</span><br /><span>یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین قابلیت یادگیری سازمانی و کارآفرینی سازمانی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد (788/0r=). در میان مؤلفه‌های قابلیت یادگیری سازمانی، تعهد مدیریت (46/0r=)، دید سیستمی (35/0r=)، انتقال و یکپارچه سازی (22/0r=) ارتباط مثبت و معناداری نشان دادند. اما بین مؤلفه فضای باز و آزمایش گری ارتباط معناداری مشاهده نشد(05/0≥p). همچنین قابلیت یادگیری سازمانی 60 درصد از واریانس کارآفرینی سازمانی را تبیین کرد.</span><br /><span>نتیجه گیری: با عنایت به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود، مسئولان و سیاست گذاران وزارت ورزش و جوان توجه خاصی به عامل یادگیری کارکنان و ارائه شیوه های نو و خلاق برای اصلاح ساختار و عملکرد سازمان در جهت نیل به یک سازمان کارآفرین داشته باشند.</span>fa_IR
dc.format.extent311
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1868
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectوزارت ورزش و جوانانfa_IR
dc.subjectمدیرانfa_IR
dc.titleتأثیر قابلیت های یادگیری سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته ی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue30
dc.citation.spage241
dc.citation.epage255


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد