• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل عوامل موثر بر جذب حمایت مالی شرکت های صنعتی بزرگ در ورزش جنوب غرب ایران

    (ندگان)پدیدآور
    میرزائی, ایمانمهدی پور, عبدالرحمنازمشا, طاهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    397.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقددمه و هدف: حمایت مالی شرکت ها از ورزش یکی از پرکاربردترین فعالیت های حوزه بازاریابی و از مهمترین منابع درآمدی در ورزش می باشد. هدف تحقیق حاضر شناسایی، تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب حمایت مالی شرکت های صنعتی بزرگ در ورزش جنوب غرب ایران می باشد. روش شناسی: جامعه آماری تحقیق شامل متخصصین مدیریت ورزشی در استان های فارس و خوزستان، مدیران تیم های ورزشی حرفه ای استان های فارس و خوزستان و همچنین مدیران ارشد(مدیر عامل، مدیر امور مالی یا مدیر فروش)شرکت های صنعتی بزرگ در استان های فارس و خوزستان می باشد؛ که از این بین تعداد407 نفر( 205 نفر در استان فارس و 202 نفر در استان خوزستان) به عنوان نمونه تحقیق مشخص گردیدند. پرسشنامه تحقیق حاضر، پرسشنامه ای محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید مدیریت ورزشی مورد بررسی قرار گرفت. روایی سازه پرسشنامه 94/0=KMO و پایایی به روش آلفای کرونباخ برابر با 97/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از روش های آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار های Spss و Smart- PLS استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی نشان داد که در کل 4 عامل حدود 812/68 درصد از واریانس ها را شامل می شدند. نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که عامل رسانه با تاثیر (35/0=β) بیشترین تاثیر بر جذب حمایت مالی واحدهای صنعتی بزرگ در ورزش جنوب غرب کشور را دارا می باشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج، به منظور جذب حمایت مالی واحدهای صنعتی بزرگ در ورزش جنوب غرب کشور توصیه می گردد مباحث مربوط به رسانه ها بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
    کلید واژگان
    حمایت مالی
    ورزش
    عوامل موثر
    Smart- PLS

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز
    عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
    عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1864
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_1864.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191744

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب