نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلوی, سیدحسینfa_IR
dc.contributor.authorفرزان, فرزامfa_IR
dc.contributor.authorدوستی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:56Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:56Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationعلوی, سیدحسین, فرزان, فرزام, دوستی, مرتضی. (1396). پیش بینی خلاقیت سازمانی بر اساس تعلق شغلی و مهارت های فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 13(25), 167-178. doi: 10.22080/jsmb.2017.1873fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1873
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_1873.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191732
dc.description.abstractمقدمه <span>و هدف: بخش عمده‌ای از موفقیت سازمان‌های ورزشی با خلاقیت کارمندان مرتبط است. به همین دلیل آنها باید هم توانایی-های فنی و هم شغلی را با یکدیگر ادغام نمایند تا سازمانی خلاق و پویا شکل بگیرد. پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی خلاقیت سازمانی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بر اساس تعلق شغلی و مهارت‌های فناوری اطلاعات کارمندان طراحی شده است. </span><br /><span>روش‌شناسی: این تحقیق توصیفی همبستگی بود. تعداد 108 کارمند به صورت تصادفی به عنوان نمونه بر اساس جدول مورگان از یک جامعه 180 نفری انتخاب شدند و به پرسشنامه‌های استاندارد تعلق شغلی (کانونگو، 1982)، خلاقیت سازمانی (حسن‌بیگی، 1389) و فناوری اطلاعات (فریدفتحی، 1389) پاسخ دادند. روایی پرسشنامه‌ها به وسیله 16 نفر از اساتید و متخصصان مدیریت ورزشی تأیید شد. پایایی هر یک از پرسشنامه‌ها نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 81/0 ، 93/0 ، و 91/0 به دست آمد. علاوه بر آمار توصیفی، از مدل معدلات ساختاری برای آزمون فرضیه‌های تحقیق استفاده شد. </span><br /><span>یافته‌ها: نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که تعلق شغلی به طور معنی‌داری می‌تواند اعتقادات و جو سازمانی (r= .81, t= 2.02)، صلاحیت منابع انسانی (r= 1.01, t= 4.23) و انتشار دانش (r= .90, t= 3.81) را در ابعاد خلاقیت سازمانی برآورد نماید. از طرف دیگر، مهمترین توانایی فناوری اطلاعات در پیش‌بینی خلاقیت سازمانی، استفاده از دستورالعمل‌ها (r= .98, t= 10.26) و توانایی‌های رایانه‌ای (r= .86, t= 8.40) بود. </span><br /><span>بحث: به نظر می‌رسد که ادغام طرح‌های شغلی مبتنی بر فناوری اطلاعات می‌تواند عملکرد فردی و سازمانی محیط‌های ورزشی را از طریق خلاقیت در سطوح مختلف پیش‌بینی کند. از این رو، به مدیران پیشنهاد می‌شود که در طراحی و مهندسی مجدد مشاغل ورزشی، از دستورالعمل‌های به‌روز و ارگونومی مرتبط با اینترنت و رایانه استفاده کنند تا بر این اساس، تعلق شغلی کارمندان افزایش و خلاقیت در سطح سازمان تعمیم یابد.</span>fa_IR
dc.format.extent867
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1873
dc.subjectفناوریfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectتعلق شغلیfa_IR
dc.subjectسازمان‌های ورزشیfa_IR
dc.subjectمنابع انسانیfa_IR
dc.titleپیش بینی خلاقیت سازمانی بر اساس تعلق شغلی و مهارت های فناوری اطلاعات در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه فنی و حرفه ای - دانشکده فنی و حرفه ای محمودآبادfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue25
dc.citation.spage167
dc.citation.epage178
nlai.contributor.orcid0000-0002-5349-3246


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد