تاثیر هدف گزینی و خودگفتاری بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت
(ندگان)پدیدآور
احمدی, نصورعبدلی, بهروزبراز, پریسانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هدف گزینی و خودگفتاری انگیزشی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت بود.روش شناسی: 60 دانشجوی دختر دانشگاه شهید بهشتی به طور داوطلبانه انتخاب شدند و بر اساس نمره پیش آزمون به 6 گروه تقسیم شدند. مرحله اکتساب 3 روز شامل 150 کوشش به صورت 5 بلوک 10 کوششی در هر روز بود. شرکت کنندگان بعد از گذشت 48 ساعت بی تمرینی پس از آخرین جلسه تمرین در آزمون یادداری شرکت کردند.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که در مرحله اکتساب اثر اصلی هدف گزینی، اثر اصلی خودگفتاری و اثر تعاملی آنها معنی دار نبوده است و در آزمون یادداری اثر اصلی خودگفتاری معنادار بوده است (009/0=p) اما اثر اصلی هدف گزینی معنادار نبوده است و همچنین خودگفتاری و هدف گزینی اثر تعاملی نداشتند.نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که خودگفتاری در افزایش یادگیری موثر است. بنابراین به مربیان پیشنهاد میشود هنگام آموزش مهارت از خودگفتاری انگیزشی استفاده نمایند.
کلید واژگان
هدف عملکردیهدف فرآیندی
خودگفتاری
یادگیری حرکتی
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شهید بهشتیدانشیار دانشگاه شهید بهشتی
کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
5397-20082538-4309




