• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 25
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 25
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل موثر بر تصمیم خرید مصرف کنندگان کالاهای ورزشی با استفاده از مدل اسپرولز و کندال

    (ندگان)پدیدآور
    عسکریان, فریباجعفری, افشارترابی نهاد, فرزانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    697.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: با جهانی شدن ورزش، تولیدات ورزشی در سطح ملی و بین­المللی به فروش می­رسند. در تحقیقات بازاریابی ورزشی، مشخصه­های خرید، برای فروش بیشتر کالاهای ورزشی بسیار مهم است. هدف تحقیق حاضر تعیین عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرف­کنندگان کالاهای ورزشی در سطح شهر تبریز و با استفاده از مدل اسپرولز و کندال می­باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر، توصیفی-پیمایشی بوده و جامعه آماری شامل مصرف­کنندگان کالاهای ورزشی بالای 18سال شهر تبریز و نمونه آماری 385 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی انتخاب شده­اند. ابزار تحقیق، پرسشنامه­ی برگرفته از پرسشنامه­ی سبک مصرف­کننده اسپرولز-کندال بود که روایی آن توسط متخصصین و و پایایی آن با آزمون تحلیل عاملی برای کالاهای ورزشی تأئید شد. ازآمار توصیفی برای توصیف ویژگی­های جمعیت­شناختی و از آمار استنباطی )تحلیل عاملی، کلموگروف-اسمیرنف، فریدمن، یومن-ویتنی و کروسکال-والیس)در سطح معنی­داری 05/0α≤  استفاده شد. یافته ­ها: نتایج نشان داد، سه سبک تصمیم­گیری نوگرایی و مدگرایی، ایده­آل­گرایی و لذت­گرایی در مصرف­کنندگان کالاهای ورزشی شهر تبریز وجود دارد و مؤثرترین عامل در تصمیم­گیری خرید آنها مدگرایی و نوگرایی می­باشد (001/0p2). همچنین مردان نسبت به زنان نوگراتر بودند (001/0 p2). درآمد خانواده با سبک نوگرایی و درآمد شخصی با سبک لذت­گرایی ارتباط دارند و بین سن، تحصیلات و ورزشکار بودن یا نبودن مصرف­کنندگان و سبک تصمیم­گیری آنان تفاوتی مشاهده نشد (05/0p>).). بحث: با توجه به اهمیت مشتریان ورزشی به نوگرایی و مدگرایی، نیاز توجه تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای ورزشی در این زمینه محسوس است.
    کلید واژگان
    سبک تصمیم گیری خرید
    مصرف کنندگان
    کالاهای ورزشی
    مدل اسپرولزوکندال
    مدیریت ورزشی

    شماره نشریه
    25
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه تبریز
    دانشیار دانشگاه تبریز
    کارشناس ارشد دانشگاه تبریز

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1497
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_1497.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191725

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب