• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 25
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 13, شماره 25
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش بینی تمایل حضور مجدد و تبلیغات دهان به دهان مشتریان توسط مؤلفه های وفاداری در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های پرورش اندام زنجان

    (ندگان)پدیدآور
    کردلو, حسینناصریان, علیاحمد سجادی, سید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    390.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: یکی از موضوعات مهم امروزه وفاداری مشتریان است که توجه اکثر بازاریابان و پژوهش­گران را به خود جلب کرده است. ادبیات موضوع وفاداری، وجود رابطه بین این متغیر با متغیرهای مختلف بازاریابی را نشان می­دهد است. لذا هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین وفاداری با تمایل حضور مجدد و تبلیغیات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان بوده است. روش­شناسی: جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهرستان زنجان که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشته­اند را تشکیل دادند. به این منظور 300 مشتری از باشگاه­های بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد و اطلاعات لازم مربوط به ویژگی­های فردی از طریق چک­لیست و پرسش­نامه وفاداری لیم (2006) و82/0=α، پرسش­نامه تمایل حضور مجدد لیم (2006) و84/0=α، پرسش­نامه تبلیغات دهان به دهان جانگ (2007)و 89/0=α، جمع­آوری شد. روش تحقیق همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل داده­ها استفاده شد. یافته‌ها: بطور کلی یافته­های پژوهش نشان داد که ارتباط متوسطی (415/0r=) بین مؤلفه­های وفاداری با تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان وجود دارد. و ارتباط متوسطی (534/0r=) بین وفاداری با تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان به دست آمد. نتیجه­ گیری: نتایج نشان داد که وفاداری می­تواند بر تمایل حضور مجدد مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان اثر داشته باشد. و وفاداری پیش­بین مناسبی برای تمایل حضور مجدد و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان می­باشد.
    کلید واژگان
    وفاداری
    تمایل حضور مجدد
    تبلیغات دهان به دهان
    مشتریان ورزشی
    مدیریت بازاریابی ورزشی
    مدیریت ورزشی

    شماره نشریه
    25
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی
    کارشناس ارشد مدیریت وررشی دانشگاه خوارزمی
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2017.1495
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_1495.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191723

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب