پیش بینی تمایل حضور مجدد و تبلیغات دهان به دهان مشتریان توسط مؤلفه های وفاداری در باشگاه های ورزشی: مطالعه باشگاه های پرورش اندام زنجان
(ندگان)پدیدآور
کردلو, حسینناصریان, علیاحمد سجادی, سیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف: یکی از موضوعات مهم امروزه وفاداری مشتریان است که توجه اکثر بازاریابان و پژوهشگران را به خود جلب کرده است. ادبیات موضوع وفاداری، وجود رابطه بین این متغیر با متغیرهای مختلف بازاریابی را نشان میدهد است. لذا هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطه بین وفاداری با تمایل حضور مجدد و تبلیغیات دهان به دهان مشتریان باشگاههای بدنسازی زنجان بوده است. روششناسی: جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی شهرستان زنجان که دست کم یک سال سابقه فعالیت ورزشی داشتهاند را تشکیل دادند. به این منظور 300 مشتری از باشگاههای بدنسازی به صورت تصادفی انتخاب شد و اطلاعات لازم مربوط به ویژگیهای فردی از طریق چکلیست و پرسشنامه وفاداری لیم (2006) و82/0=α، پرسشنامه تمایل حضور مجدد لیم (2006) و84/0=α، پرسشنامه تبلیغات دهان به دهان جانگ (2007)و 89/0=α، جمعآوری شد. روش تحقیق همبستگی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل دادهها استفاده شد. یافتهها: بطور کلی یافتههای پژوهش نشان داد که ارتباط متوسطی (415/0r=) بین مؤلفههای وفاداری با تمایل حضور مجدد مشتریان باشگاههای بدنسازی زنجان وجود دارد. و ارتباط متوسطی (534/0r=) بین وفاداری با تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاههای بدنسازی زنجان به دست آمد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که وفاداری میتواند بر تمایل حضور مجدد مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاههای بدنسازی زنجان اثر داشته باشد. و وفاداری پیشبین مناسبی برای تمایل حضور مجدد و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاههای بدنسازی زنجان میباشد.
کلید واژگان
وفاداریتمایل حضور مجدد
تبلیغات دهان به دهان
مشتریان ورزشی
مدیریت بازاریابی ورزشی
مدیریت ورزشی
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمیکارشناس ارشد مدیریت وررشی دانشگاه خوارزمی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه مازندران
شاپا
5397-20082538-4309




