بررسی آمیخته بازاریابی پوشاک ورزشی خارجی از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی آدیداس)
(ندگان)پدیدآور
زمانی دادانه, کیوانالهی, علیرضاامیر نژاد, سعیدالماسی, سمانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف :با ورود انواع کالاهای خارجی و مخصوصا پوشاک ورزشی به کشور شاهدیم که عرصه برساخت و تولید کالاهای داخلی تنگ شده است و این موضوع زنگ خطری برای استقلال اقتصادی و حمایت ازتولیدات داخلی است.در واقع با وجودانواع کالاهای خارجی صدماتی بزرگ به اقتصاد کشور وارد می شود که یک چالش بزرگ برای تولیدات داخلی است. هدف این پژوهش تعیین و اولویت بندی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی درخرید پوشاک ورزشی خارجی آدیداس است. روش شناسی :روش انجام تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری خریداران پوشاک ورزشی آدیداس در تهران بودند. به منظور نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد.برای بدست آوردن حجم نمونه از فرمول حجم نمونه نامشخص کوکران استفاده شد.ابزار جمع آوری داده ها در این پرسش نامه محقق ساخته بودکه پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ برای عناصر محصول،قیمت،ترویج و توزیع مورد تایید قرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیههای پژوهش از آزمونهای کالموگروف اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای و آزمون تحلیل واریانس فریدمن درسطح معناداری pیافته ها :نتایج نشان داد تمام عناصرآمیخته بازاریابی ازدیدگاه مشتریان درخرید پوشاک ورزشی آدیداس اهمیت دارند. همچنین اولویت بندی تاثیر عناصرآمیخته بازاریابی درخرید پوشاک ورزشی خارجی آدیداس از دیدگاه مشتریان به ترتیب شامل:1-محصول2-قیمت3-توزیع4-ترویج بود. بحث و نتیجه گیری: اولویت و اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی برتصمیم خریدمتفاوت است .بدین جهت عرضه کنندگان پوشاک ورزشی باید ازاین اولویت ها آگاهی داشته ودر مواقع ضروری برآن ها تأکید نمایند تا مشتریان خود را ازدست ندهند.
کلید واژگان
آمیخته بازاریابیبازاریابی ورزشی
آدیداس
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2015-10-231394-08-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناس ارشد تربیت و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایراناستادیار تربیت و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
عضو هیات علمی دانشگاه غیر انتفاعی شمال، تریت بدنی و علوم ورزشی، مدیریت ورزشی، آمل، ایران
کارشناس ارشد تربیت و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی
شاپا
5397-20082538-4309




