• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران

    (ندگان)پدیدآور
    سعیدی, رقیهحسینی, سید عمادفرزان, فرزام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    446.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: امروزه با شکل گیری رویدادهای جدید ورزشی فرصت مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شده است. بنابراین اداره باشگاه های بانوان مستلزم تخصص بالایی است.باشگاه ها باید به نیازهای مشتریان توجه کنند و جهت دست یابی به اهداف بازاریابی،پیوسته کیفیت خدمات را ارتقا دهند. باشگاه بانوان زمانی خواهد توانست مشتریان بیشتری را جذب کند و به حفظ آنها امیدوار باشد که به کیفیت خدمات و ارتقای آن در جنبه های مختلف از شرایط فیزیکی گرفته تا توجه به مشکلات مشتریان، پاسخگویی به نیازهای آنها و به کارگیری کارکنان معتمد اهمیت بدهد.هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران بود. روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی می باشد و محققان با پرسشنامه های استاندارد کیفیت خدمات و رضایتمندی و وفاداری به گردآوری داده ها پرداختند.تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی برای توصیف متغیرها درجامعه تحقیق انجام شد.از روش­های آماری کولموگروف اسمیرنف،اسپیرمن و رگرسیون چندگانه نیزبرای تحلیل داده ها در سطح معناداری p≤./05 استفاده گردید.جامعه آماری شامل کلیه بانوان باشگاه های استان مازندران بود که حداقل دارای شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در آن باشگاه بودند نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای ـ خوشه ای 341 نفر تعیین گردید. یافته ها: بین همه ابعاد کیفیت خدمات باشگاهای ورزشی بانوان استان مازندران و میزان رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان،ارتباط معنی‌دار و مثبتی وجود داشت. همچنین،هر یک از ابعاد کیفیت خدمات به تنهایی، مقداری از تغییرات رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان را پیش بینی می کنند؛ به نحوی که عوامل ملموس (6/31%)، قابلیت اعتماد (6/57 %)، اطمینان (1/53%)، پاسخگویی (2/52 %) و همدلی (5/54 %) تغییرات رضایت‌مندی مشتریان را توصیف می‌نمایند. بحث و نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضرکیفیت خدمات در رضایت مندی و وفاداری مشتریان باشگاه­های بانوان استان مازندران نقش مهمی دارد.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    رضایتمندی
    وفاداری مشتریان
    ورزش بانوان

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2015-10-23
    1394-08-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی،گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
    استادیار تربیت بدنی و علوم ورزشی،گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه شهید بهشتی تهران،تهران،ایران
    استادیار تربیت بدنی و علوم ورزشی،گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2015.987
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_987.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191662

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب