• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان

    (ندگان)پدیدآور
    حیدری نژاد, صدیقهاخلاقی, هدیشفیع نیا, پروانهشریفی بحرینی, نرگس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    204.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان کیفیت خدمات ارائه شده توسط باشگاه های بدنسازی می باشد، لذا سنجش میزان رضایتمندی مشتریان برای یافتن کمبودها و برای ارائه خدمات مناسب­تر امری ضروری است. هدف اصلی این پژوهش بررسی کیفیت خدمات باشگاه­های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان در سال1391 بود. روش شناسی: تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی و به روش میدانی انجام شد. جامعه آماری کلیه مشتریان زن و مرد باشگاه­های بدنسازی شهر اهواز بودند (950=N). با استفاده از روش نمونه­گیری در دسترس تعداد 300 پرسشنامه توزیع شد که در نهایت تعداد 273  پرسشنامه تکمیل شده جمع آوری شد (158 زن و 115 مرد). ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته حاوی 22 سوال در زمینه رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات بود. پایایی پرسش­نامه از طریق آلفای کرونباخ (94/0)، روایی سازه از طریق تحلیل عاملی و کفایت نمونه گیری (90/0=KMO ) محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون دوجمله ای و آزمون یومن ویتنی) انجام شد. یافته ها: یافته های توصیفی نشان داد مشتریان از کیفیت خدمات کارکنان باشگاه های بدنسازی شهر اهواز رضایت کلی  دارند (96/3=M). نتایج آزمون دو جمله­ای بین رضایتمندی مشتریان باشگاه­های بدنسازی از کیفیت خدمات، در دو گروه راضی و ناراضی تفاوت معنی داری نشان داد، لیکن نتایج آزمون یومن ویتنی بین رضایتمندی مشتریان زن و مرد تفاوت معنی داری نشان نداد. بحث و نتیجه گیری: علیرغم رضایتمندی کلی مشتریان باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی، اولویت بندی عوامل مؤثر نشان داد کیفیت برنامه های تمرینی این باشگاه ها مهمترین عامل تأثیرگذار در رضایتمندی مشتریان می باشد. بر اساس یافته های تحقیق پیشنهاد می­شود مدیران باشگاه­های بدنسازی، برای وفاداری بیشتر مشتریان، به ارتقاء کیفیت برنامه های تمرینی توجه بیشتری داشته باشند.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    رضایت مشتریان
    باشگاه های بدنسازی
    اهواز

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2015-04-21
    1394-02-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    استادیار تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه رفتار حرکتی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    مربی تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2015.958
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_958.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191655

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب