بررسی نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری کارکنان فدراسیونهای ورزشی
(ندگان)پدیدآور
عبدالملکی, حسیننوری زاده, علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف: در اقتصاد جهانی امروز، دانش به عنوان مهمترین سرمایه، جایگزین سرمایههای مالی و فیزیکی شده است، بنابراین ، هدف از این مقاله، بررسی نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری کارکنان فدراسیونهای ورزشی است. روششناسی: روش تحقیق، توصیفی و بر اساس اجرا از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق نیز کارکنان فدراسیونهای ورزشی هستند و نمونه مورد نظر در این تحقیق 263 نفر از کارمندان فدراسیونهای مختلف ورزشی تشکیل می دهند که از این میان 84 نفر مدیران ارشد (روسا، نایبان رئیس و دبیران) فدراسیونها و 179 نفر نیز سایر کارکنان هستند که به طور تصادفی ـ طبقهای انتخاب شدند. یافتهها: نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که در کارکنان فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران، بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکریشان رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بحث و نتیجهگیری: با افزایش سرمایه اجتماعی، سرمایه فکری کارکنان فدراسیونهای ورزشی در ابعاد انسانی، ساختاری و رابطهای افزایش یافتهاست. سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از قابلیتها و داراییهای مهم سازمانی، میتواند به فدراسیونهای ورزشی در خلق وتسهیم دانش موجود در سرمایههای فکریشان بسیار کمک کند و در آنها «مزیت سازمانی پایدار» را افزایش دهد.
کلید واژگان
سرمایه فکریسرمایه اجتماعی
فدراسیونهای ورزشی
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهددانشجوی دکتری مدیریت ورزشی پردیس البرز دانشگاه تهران
شاپا
5397-20082538-4309




