• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 10, شماره 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
    • دوره 10, شماره 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی

    (ندگان)پدیدآور
    صادقیان, زهراحسینی, سیدعمادفرزان, فرزام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    207.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: ورزش و به‌ویژه ورزش‌های همگانی از آنجا که موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود، یکی از زیرشاخص‌های توسعه‌ی انسانی در جوامع قلمداد می‌گردد. (1) هدف این پژوهش بررسی نقش رسانه‌های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی است. روش‌شناسی: جامعه‌ی آماری این تحقیق را شهروندان همدانی تشکیل می دهند. نمونه‌ی آماری این تحقیق را 350 نفر از شهروندان مناطق 4 گانه‌ی شهر همدان که در سال 1390حداقل یک بار در هفته در ایستگاه‌های ورزش همگانی شهر همدان ورزش می‌کردند، تشکیل می دهند. روش نمونه‌گیری در مرحله‌ی اول به صورت خوشه‌ای و در داخل خوشه تصادفی است. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است که با استفاده از یک پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته که روایی آن مورد تأیید قرار گرفته و پایایی آن 90/0 برآورد شده انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق  با استفاده از روش‌های آماری (آزمون کالموگراف اسمیرنف، آزمون یومن ویتنی و آزمون کروسکال والیس ) انجام گرفت. یافته‌ها و نتایج: نتایج پژوهش نشان می دهد که انواع رسانه‌های جمعی (تصویری، صوتی، چاپی) بر گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی تأثیر دارد و در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی، مهم‌ترین نقش رسانه‌ها، آگاه‌سازی مردم از فواید ورزش همگانی و کمترین نقش رسانه‌ها، تبلیغ و اطلاع‌رسانی در مورد ورزش همگانی و همایش‌های آن است. بنابراین باید عامل تبلیغ مورد توجه ویژه قرار گیرد  ومتخصصین ورزشی نیز باید علاوه بر انتشار یافته‌های علمی در رسانه‌های تخصصی، به همکاری با رسانه‌های همگانی بپردازند تا تأثیرات بیشتری در توسعه‌ی ورزش داشته باشد.
    کلید واژگان
    ورزش همگانی
    رسانه‌های جمعی
    همدان
    ایستگاه‌های ورزش همگانی

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی
    استادیار دانشگاه شهید بهشتی
    استادیار دانشگاه مازندران

    شاپا
    5397-2008
    2538-4309
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jsmb.2014.861
    http://msb.journals.umz.ac.ir/article_861.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191628

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب