نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسبزی, امیرحمزهfa_IR
dc.contributor.authorمحمّدی, سردارfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:04:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:04:21Z
dc.date.available1399-07-09T01:04:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:04:21Z
dc.date.issued2010-12-22en_US
dc.date.issued1389-10-01fa_IR
dc.date.submitted2010-09-15en_US
dc.date.submitted1389-06-24fa_IR
dc.identifier.citationسبزی, امیرحمزه, محمّدی, سردار. (1389). مقایسه تاثیر بازخورد خودکنترلی با سطوح مختلف بازخورد غیر کنترلی بر اکتساب، یادداری و انتقال قابلیّت تشخیص خطا در تکلیف تولید نیرو. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 6(12), 1-10.fa_IR
dc.identifier.issn5397-2008
dc.identifier.issn2538-4309
dc.identifier.urihttp://msb.journals.umz.ac.ir/article_396.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191540
dc.description.abstractچکیده هدف از انجام این پژوهش مقایسه اثر بازخورد خودکنترلی با سطوح مختلف بازخورد غیر کنترلی (کاهش فراوانی آگاهی از نتیجه) بر قابلیت تشخیص خطای تکلیف تولید نیرو بود. برای دستیابی به‌این هدف 50 آزمودنی داوطلب به طور تصادفی در قالب 5 گروه خودکنترلی، جفت شده، 30%، 50% و 100% آگاهی از نتیجه قرار گرفتند. از دستگاه تولید نیرو استفاده شد. گروه‌ها نیروی ملاکی را در 6 بلوک 12 کوششی در مرحله اکتساب تولید کردند. گروه 30% KR در 22 کوشش، گروه 50%KR در 36 کوشش، گروه 100% KR در 72 کوشش، و گروه خودکنترلی هر زمان که درخواست دریافت بازخورد داشتند آگاهی از نتیجه ارائه گردید. نیروی ملاک در مرحله اکتساب و یادداری برابر 20% و در مرحله انتقال 30% بیشنیه نیروی تولیدی هر فرد بود. برای مرحله اکتساب از تحلیل واریانس عاملی مرکب و در مرحله یادداری و انتقال از تحلیل واریانس یک متغیّره استفاده کردیم. نتایج در مرحله اکتساب و یادداری نشان داد که گروه خودکنترلی و بازخورد با فراوانی 100% عملکرد بهتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند. همچنین در مرحله انتقال گروه خودکنترلی نسبت به سایر گروه‌ها داری عملکرد بهتری بود. به طور کلی می‌توان به‌این نتیجه رسید که دادن حق انتخاب به آزمودنی‌ها در دریافت بازخورد به دلیل مزایای که دارد باعث افزایش قابلیت تشخیص خطا نسبت به کاهش فراوانی آگاهی از نتیجه می‌شود. همچنین می‌توان گفت که برنامه‌ریزی بازخورد بر مبنای آزمودنی مداری مؤثّرتر از برنامة مربّی‌مداری است.fa_IR
dc.format.extent201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Management and Motor Behavioren_US
dc.subjectواژه‌های کلیدی: بازخوردfa_IR
dc.subjectخودکنترلیfa_IR
dc.subjectتشخیص خطاfa_IR
dc.subjectآگاهی از نتیجهfa_IR
dc.titleمقایسه تاثیر بازخورد خودکنترلی با سطوح مختلف بازخورد غیر کنترلی بر اکتساب، یادداری و انتقال قابلیّت تشخیص خطا در تکلیف تولید نیروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رفتار حرکتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه کردستانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue12
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد