عوامل اجتماعی موثر بر شکلگیری کژکاریهای آموزش عالی (با تاکید بر مدرکگرایی)
(ندگان)پدیدآور
پارسا معین, کورش
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف عوامل موثربر شکل گیری کژکاریهای آموزش عالی با تاکید بر مدرک گرایی با رویکرد کمی صورت گرفته است. جامعه آماری آن شامل کلیه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران میباشد که از روش نمونهگیری خوشهای برای نمونهگیری استفاده شده است، که در نهایت چهار دانشگاه (تهران شمال، تهران جنوب، تهران غرب و تهران مرکز) انتخاب و از میان این چهار واحد دانشگاهی تعداد نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد380 نفر انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون صورت گرفت و نتایج نشان داد که عوامل متعددی در شکلگیری کژکاریهای آموزش عالی نقش دارد از جمله کمیگرایی، مدرک گرایی، ضعف ساختار مدیریتی. یافتهها نشان داد که کمیگرایی به محتوای درسی در آموزش عالی با ضریب همبستگی 49 درصد، مدرکگرایی با ضریب همبستگی 82 درصد و ضعف ساختاری با 60 درصد از عوامل موثربر کژکاریهای آموزش عالی میباشد.
کلید واژگان
کژکاریآموزش عالی
مدرک گرایی
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University



