• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش اجتماعی
    • دوره 9, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش اجتماعی
    • دوره 9, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل اجتماعی موثر بر شکل‌گیری کژکاری‌های آموزش عالی (با تاکید بر مدرک‌گرایی)

    (ندگان)پدیدآور
    پارسا معین, کورش
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف عوامل موثربر شکل گیری کژکاری‌های آموزش عالی با تاکید بر مدرک گرایی با رویکرد کمی صورت گرفته است. جامعه آماری آن شامل کلیه اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران می‌باشد که از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای برای نمونه‌گیری استفاده شده است، که در نهایت چهار دانشگاه (تهران شمال، تهران جنوب، تهران غرب و تهران مرکز) انتخاب و از میان این چهار واحد دانشگاهی تعداد نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد380 نفر انتخاب شده‌اند. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون صورت گرفت و نتایج نشان داد که عوامل متعددی در شکل‌گیری کژکاری‌های آموزش عالی نقش دارد از جمله کمی‌گرایی، مدرک گرایی، ضعف ساختار مدیریتی. یافته‌ها نشان داد که کمی‌گرایی به محتوای درسی در آموزش عالی با ضریب همبستگی 49 درصد، مدرک‌گرایی با ضریب همبستگی 82 درصد و ضعف ساختاری با 60 درصد از عوامل موثربر کژکاری‌های آموزش عالی می‌باشد.
    کلید واژگان
    کژکاری
    آموزش عالی
    مدرک گرایی

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    . گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران. dr.parsa@riau.ac.ir

    شاپا
    2008-3726
    URI
    https://jsr.riau.ac.ir/article_1215.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191317

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب