• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش اجتماعی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش اجتماعی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج

    (ندگان)پدیدآور
    شاهرخی, فرزانهعیوضی, حق رضاباباخانلو, اشرفشوقی, بهزاد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج در سال 1395 انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج بود نمونه مورد مطالعه با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل (20 نفر) انتخاب شدند. گروه آزمایش طی 8 هفته در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین محتوای درسی به روش سنتی برای کلاس های گروه آزمایش ارائه گردید. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد خودتنظیمی زیمرمن و مارتینز-پونز (1986) انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامه ها از طریق نرم افزار SPSS20 در دو بخش توصیفی و استنباطی (تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر) انجام پذیرفت. نتایج تحلیل نشان داد که پس از آموزش تفاوت معناداری در خودتنظیمی تحصیلی با گروه کنترل ایجاد شد. گروه آزمایش بعد از دو ماه پس از آموزش برتری خود را حفظ کردند. نتایج پژوهش، بیانگر تاثیر مثبت استفاده از یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی بود.
    کلید واژگان
    کلید واژه ها: یادگیری تلفیقی
    شبکه های اجتماعی
    خودتنظیمی تحصیلی

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
    Rudehen Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشگاه آزاداسلامی واحد امارات متحده عربی، دبی، امارات متحده عربی (مدیر مسئول) (f.shahrokhi@iau.ae)
    گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی واحد امارات متحده عربی، دبی، امارات متحده عربی. (mr_haghreza@yahoo.com)
    گروه روانشناسی سلامت، دانشکده علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، نجف آباد، ایران. (somayeh_2020m@yahoo.com)
    گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم تحقیقات، تهران، ایران. (bsh417@ymail.com)

    شاپا
    2008-3726
    URI
    https://jsr.riau.ac.ir/article_947.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191249

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب