• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوهجست وجو، دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    کشتی آرای1, نرگسشهبازی, شهرامیوسفی2, علیرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف پژوهش حاضر، ارزیابی میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نحوه جست وجو و استفاده از نرم افزارها، دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی بود. روش پژوهش توصیفی پیمایشی و جامعه آماری این مطالعه کلیه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 88 1387 بود که تعداد آنها 4035 نفر اعلام شد. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 380 نفر محاسبه گردید که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار 0 که شامل سه / 0و پایایی 85 / جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته با روایی 84 قسمت بود. قسمت اول مربوط به اطلاعات فردی و قسمت دوم و سوم به ترتیب به *. این مقاله برگرفته از پایا ننامه کارشناسی ارشد است. 1. استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان 2. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 3. کارشناس ارشد برنام هریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (نویسنده مسؤول) Email: shahbazi.shahram@yahoo.com 44 / دانش و پژوهش در علوم تربیتی برنام هریزی درسی سنجش مهارتها در نحوه جست وجوی اطلاعات و استفاده از نرم افزارها، دسترسی و ذخیره اطلاعات می پرداخت. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آماری تک متغیره استفاده شد. بررسی معناداری آزمون در سطح t ضریب همبستگی و حاصل از مقدار بحرانی جدول نشان داد، دانشجویان t و بزرگتر بودن α = 0/05 3 بالاتر از سطح متوسط 3، دارای مهارتهای مربوط / تحصیلات تکمیلی با میانگین 42 به نحوه جست وجو از بانکهای اطلاعاتی الکترونیکی بودند و در خصوص مهارت استفاده از نرم افزارها، دستیابی و ذخیره اطلاعات، پس از بررسی معناداری آزمون در حاصل از مقدار بحرانی جدول، میانگین 3 برابر t و کوچکتر بودن α = 0/ سطح 05 مشاهده r. با سطح متوسط 3 به دست آمدکه نشان داد مهارت آنها در حد متوسط است همبستگی مثبت و معناداری را بین میزان P ≤0/ 0 در سطح 05 / شده با مقدار 20 مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بازیابی اطلاعات از بانکهای اطلاعاتی الکترونیکی و موفقیت پژوهشی آنها نشان داد
    کلید واژگان
    کلید واژه ها: مهارت جست وجوی منابع الکترونیکی
    مهارت استفاده از نرم افزارها

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2009-12-22
    1388-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه خوراسگان
    دانشگاه خوراسگان
    دانشگاه خوراسگان

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534166.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190530

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب