نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبلبلی, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorشفیع پور مطلق, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:15Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:15Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-12en_US
dc.date.submitted1393-10-22fa_IR
dc.identifier.citationبلبلی, سمانه, شفیع پور مطلق, فرهاد. (1398). الگوی تعیین عوامل مؤثر بر ادراک چابکی در تدریس(مورد مطالعه؛ دانش‌آموزان دورة متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان). پژوهش در برنامه ریزی درسی, 16(61), 85-93. doi: 10.30486/jsre.2019.665146fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.665146
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_665146.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190460
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، الگوی تعیین عوامل مؤثر بر چابکی در تدریس بوده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعة آماری مورد مطالعة این پژوهش را همة دانش‌آموزان دورة دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل داده‌اند. برای انتخاب نمونه از روش تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای استفاده شده است و تعداد 382 نفر برای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه‌های عوامل مؤثر بر چابکی در تدریس (95/0= α)، توانمندسازی روان‌شناختی (91/0= α) و ادراک چابکی در تدریس (93/0= α) بوده است. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از آزمون‌های همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه گام‌به‌گام و مدل معادله ساختاری استفاده به عمل آمده است. به‌طور کلی یافته‌های پژوهش نشان داد، بین بهره‌گیری از انعطاف‌پذیری در تدریس، مهارت‌های مدیریت زمان و بهره‌گیری از مهارت‌های خلاق در فراگیران با توسعه تدریس چابکی ادراک شده در سطح 05/0>P رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد، توانمندسازی شناختی، رابطة بین بهره‌گیری از مهارت‌های مدیریت زمان و انعطاف‌پذیری در تدریس و بهره‌گیری از مهارت‌های خلاقیت در تدریس فراگیران را با توسعة تدریس چابکی ادراک شده در سطح 05/0>P، میانجی‌گری می‌کند. نتایج نشان داد، الگوی مورد مطالعه در این پژوهش از برازش نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده است.fa_IR
dc.format.extent740
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.665146
dc.subjectادراک چابکی در تدریسfa_IR
dc.subjectانعطاف‌پذیری در تدریسfa_IR
dc.subjectمدیریت زمان در تدریسfa_IR
dc.subjectخلاقیت در تدریسfa_IR
dc.titleالگوی تعیین عوامل مؤثر بر ادراک چابکی در تدریس(مورد مطالعه؛ دانش‌آموزان دورة متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد محلات، محلات، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد محلات، محلات، ایران.fa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue61
dc.citation.spage85
dc.citation.epage93


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد