نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوروزی چگینی, بهزادfa_IR
dc.contributor.authorشیخی فینی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, اقبالfa_IR
dc.contributor.authorعصاره, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:11Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:11Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-17en_US
dc.date.submitted1395-10-28fa_IR
dc.identifier.citationنوروزی چگینی, بهزاد, شیخی فینی, علی اکبر, زارعی, اقبال, عصاره, علیرضا. (1397). تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش‌آموزان دورة ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 15(59), 75-94. doi: 10.30486/jsre.2018.545144fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2018.545144
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_545144.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190434
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی چگونگی اثرگذاری برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش‌آموزان دورة ابتدایی است. به این منظور از روش آمیخته یا ترکیبی در این پژوهش استفاده گردید که در بخش کمی، روش تحقیق مورداستفاده روش پیمایشی از نوع مقطعی و در بخش کیفی از روش بررسی موردی (پژوهش پدیدار شناختی از نوع تجربه زیست شده) استفاده‌شده است. جامعة آماری پژوهش کلیه 39 مدرسه ابتدایی پسرانه ناحیه 3 آموزش‌وپرورش شهر شیراز در سال تحصیلی 95-94 است. تعداد نمونه مورد پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی 8 مدرسه و طول مدت مشاهده از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی 95-94 بوده است. برای جمع‌آوری اطلاعات متناسب ابزارهای زیر استفاده‌شده است:1-پرسشنامه انضباط محقق ساخته.2-برگه‌های مشاهده سنج محقق ساخته با مقیاس درجه‌بندی لیکرت با روش واقعه‌نگاری.3-مصاحبه با روش سؤالات استانداردشده و روش گفتگوهای غیررسمی. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل اطلاعات در بخش کمی از همبستگی پیرسون و تجزیه‌وتحلیل رگرسیون چندگانه استفاده‌شده است. نتایج رگرسیون چندگانه بین برنامه درسی پنهان با انضباط دانش‌آموزان همبستگی چندگانه 527/0 را نشان می‌دهد که در سطح اطمینان 95درصد معنادار است. همچنین به‌منظور تجزیه‌وتحلیل اطلاعات در بخش کیفی از نظرات صاحب‌نظران برنامه درسی پنهان و روانشناسی پرورشی استفاده شد که نتایج نشان داد که در اکثر مدارس و کلاس‌های درس مورد مشاهده دانش‌آموزان تحت تأثیر آثار برنامه درسی پنهان قرار داشتند که این آثار به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر احساس تعلق به مدرسه آن‌ها تأثیر عمیق و پایداری می‌گذاشت.fa_IR
dc.format.extent911
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2018.545144
dc.subjectانضباطfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی پنهانfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان ابتداییfa_IR
dc.titleتبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش‌آموزان دورة ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره دکترای تخصصی برنامه‌ریزی درسی دانشگاه هرمزگان، هرمزگان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان، هرمزگان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان، هرمزگان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue59
dc.citation.spage75
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد