نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقادری, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorخوشناموند, زهراfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, رحیمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:58Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:58Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationقادری, مصطفی, خوشناموند, زهرا, محمدی, رحیمه. (1396). مطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه درباره تخته‌های هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 14(53), 56-66.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534485.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190363
dc.description.abstractتحقیق حاضر به مطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه از تخته‌های هوشمند می‌پردازد. بر این اساس اثربخشی تخته‌های هوشمند بر اساس نگرش، میزان یادگیری از طریق آنها و سهولت کاربرد آنها مطالعه شده است. برای این کار با استفاده از مدل تحقیق توصیفی- اکتشافی و رویکرد تحقیق کمی-کیفی، در بخش کمی تعداد 114 دانش‌آموز سال اول متوسطه به‌صورت هدفمند انتخاب شدند که به تازگی به مدت یک سال تجربه کار با تخته هوشمند را کسب کرده بودند. اطلاعات کمی با استفاده از مقیاس محقق ساخته، یعنی مقیاس نگرش به تخته هوشمند که پایایی آن با 24 گویه 904. به دست آمد، جمع‌آوری شدند. روایی سازه مقیاس از طریق نظریه‌های مربوط به تخته هوشمند و تحلیل عاملی تأیید شد و روایی متخصصان این مقیاس، توسط معلمان و متخصصان فنّاوری آموزشی تأیید شده است. در بخش کیفی داده‌های حاصل از مصاحبه با      20 نفر از دانش‌آموزان تحلیل شده‌اند. یافته‌های تحقیق نشان دادند که نگرش کلی دانش‌آموزان سال اول دوره متوسطه نسبت به استفاده از تخته هوشمند پایین‌تر از حد متوسط است. دانش‌آموزانی که برای اولین بار با تخته هوشمند مواجه شده‌اند کاربردهای واقعی تخته هوشمند را به دلایل مختلف مانند بی‌تجربگی معلمان، کمبود نرم‌افزارها و بسته‌های درسی الکترونیکی و فقدان برنامه‌های آموزشی منسجم و متناسب درک نکرده‌اند یا نگرش مثبتی نسبت به حضور تخته‌های هوشمند در کلاس‌های خود ندارند. بین نگرش نسبت به تخته‌های هوشمند در تجربه اولیه دانش‌آموزان با میزان یادگیری و سهولت کاربرد تخته‌ها ارتباط قوی مشاهده شد. مدل اثربخشی تخته هوشمند نیز که با سه مؤلفه نگرش، یادگیری و سهولت در تحقیقات قبلی تدوین شده بود در تحقیق حاضر مورد تأیید قرار گرفت.<br />fa_IR
dc.format.extent671
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectتخته هوشمندfa_IR
dc.subjectدوره متوسطهfa_IR
dc.subjectفنّاوری آموزشیfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.titleمطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه درباره تخته‌های هوشمندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار رشته برنامه‌ریزی درسی دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد برنامه‌ریزی درسی دانشگاه کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه کردستانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue53
dc.citation.spage56
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد