| dc.contributor.author | قادری, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | خوشناموند, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدی, رحیمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:58Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:58Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:58Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:58Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قادری, مصطفی, خوشناموند, زهرا, محمدی, رحیمه. (1396). مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 14(53), 56-66. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534485.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190363 | |
| dc.description.abstract | تحقیق حاضر به مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه از تختههای هوشمند میپردازد. بر این اساس اثربخشی تختههای هوشمند بر اساس نگرش، میزان یادگیری از طریق آنها و سهولت کاربرد آنها مطالعه شده است. برای این کار با استفاده از مدل تحقیق توصیفی- اکتشافی و رویکرد تحقیق کمی-کیفی، در بخش کمی تعداد 114 دانشآموز سال اول متوسطه بهصورت هدفمند انتخاب شدند که به تازگی به مدت یک سال تجربه کار با تخته هوشمند را کسب کرده بودند. اطلاعات کمی با استفاده از مقیاس محقق ساخته، یعنی مقیاس نگرش به تخته هوشمند که پایایی آن با 24 گویه 904. به دست آمد، جمعآوری شدند. روایی سازه مقیاس از طریق نظریههای مربوط به تخته هوشمند و تحلیل عاملی تأیید شد و روایی متخصصان این مقیاس، توسط معلمان و متخصصان فنّاوری آموزشی تأیید شده است. در بخش کیفی دادههای حاصل از مصاحبه با 20 نفر از دانشآموزان تحلیل شدهاند. یافتههای تحقیق نشان دادند که نگرش کلی دانشآموزان سال اول دوره متوسطه نسبت به استفاده از تخته هوشمند پایینتر از حد متوسط است. دانشآموزانی که برای اولین بار با تخته هوشمند مواجه شدهاند کاربردهای واقعی تخته هوشمند را به دلایل مختلف مانند بیتجربگی معلمان، کمبود نرمافزارها و بستههای درسی الکترونیکی و فقدان برنامههای آموزشی منسجم و متناسب درک نکردهاند یا نگرش مثبتی نسبت به حضور تختههای هوشمند در کلاسهای خود ندارند. بین نگرش نسبت به تختههای هوشمند در تجربه اولیه دانشآموزان با میزان یادگیری و سهولت کاربرد تختهها ارتباط قوی مشاهده شد. مدل اثربخشی تخته هوشمند نیز که با سه مؤلفه نگرش، یادگیری و سهولت در تحقیقات قبلی تدوین شده بود در تحقیق حاضر مورد تأیید قرار گرفت.<br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 671 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | تخته هوشمند | fa_IR |
| dc.subject | دوره متوسطه | fa_IR |
| dc.subject | فنّاوری آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | نگرش | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.title | مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار رشته برنامهریزی درسی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 53 | |
| dc.citation.spage | 56 | |
| dc.citation.epage | 66 | |